ליברמן על השביתה: לוקחים את התלמידים כבני ערובה

ליברמן זועם על יפה בן דוד

שר האוצר אביגדור ליברמן התראיין הערב (שני) במהדורה המרכזית, בחדשות 13 והתייחס לשביתה במערכת החינוך אשר צפויה להתקיים מחר.

לדבריו, שוחח היום עם יפה בן-דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, והנוהל הזה שבו "לוקחים כבני ערובה את התלמידים, המורים ואת מערכת החינוך – זה לא משהו שעושים". לטענתו, "רק אתמול שמענו שיש אווירה טובה, אבל ברור שמשא ומתן זה מורכב, ויש עליות, מורדות ומשברים".עוד אמר ליברמן: "אמרנו שאנחנו מסכימים להעלות את שכר המורים, אבל לא שמים את כל הקלפים על השולחן במשא ומתן על ההתחלה, וגם 8,600 שקלים זו עלייה של 25%. אנחנו אומרים בצורה ברורה ש-80% מהכסף התוספתי על משכורות חייב ללכת למורים מתחילים. אנחנו לא מנהלים משא ומתן בתקשורת אלא משא ומתן רציני, אבל הוויכוח האמיתי הוא לא הסכומים, אלא הסנכרון בחופשים במערכת החינוך. דבר נוסף הוא היכולת לתגמל מצוינות. כל מנהל בית ספר מכיר את המורים המוצלחים, אני סומך על מנהל שהוא רוצה להצליח, וגם אפשר לחתום חוזים אישיים מעבר להסכם קיבוצי".

ליברמן התייחס למנכ"ל משרד האוצר, ואמר: "אנחנו מכירים אותו היטב, לפעמים יש לו עקיצות ציניות, זה הסגנון שלו. הרי ברור שאם הזכרתם את הסכום שנידון, זה 25% תוספת, והדבר העיקרי כרגע זה רפורמה מקיפה בתוך מערכת החינוך. שוחחתי עם יו"ר שלטון מקומי, סיכמנו שאנו נערכים מיידית לפתיחת בתי ספר קיץ, וכל העיריות שמוכנות – שיפתחו".

על מערכת הבחירות הקרובה, אמר כי "הנזק הוא הרבה יותר משני מיליארד וארבע מאות מיליון שקלים, נצטרך לשנות את שיטת הבחירות והממשל, ובשביל זה צריך קואליציה. אנחנו ב"ישראל ביתינו" גיבשנו את השינויים בחוקה שנדרוש על מנת להבטיח יציבות שלטונית. לא הייתה הסכמה ולא התעסקנו בזה, אבל היום ברור לכולם שחייבים להוסיף כמה שינויים פשוטים שיבטיחו יציבות שלטונית".

בנוגע לשאלה אם יסכים לשבת בממשלה עם בצלאל סמוטריץ', אמר כי "'ציונות דתית' זה שם מטעה, אין שום קשר בין ציונות לסמוטריץ', אדם שדוגל במדינת הלכה זה אנטי-תיזה לתפיסה הציונית. כל המפלגות הציוניות – אפשר להגיע איתן לרוב של 61. עובדה שהקמנו זאת בעבר, וזה נופל בגלל השיטה, נשנה את זה".

על הוזלה של 50 אגורות במחירי הדלק והנושא של כלכלת בחירות, אמר שר האוצר: "התחלנו את המהלך הזה הרבה לפני שהוכרז על בחירות באופן פתאומי, התחלנו את ההוזלה עוד לפני 4 חודשים. צו על הורדת בלו זה צו מורכב שדורש עבודה, וכולם יודעים בדיוק מתי התחלנו את המהלך. אני חושב שזה חשוב וכמובן שאנחנו מסיימים את השנה הראשונה עם גרעון אפס, אנחנו לא רוצים לצבור כסף מתחת לבלטה, אלא להשתמש בו לטובת האזרחים. אני מניח שהבחירות יתקיימו סביב 1 בנובמבר, או שבוע לפני".

לסיום, אמר על הממשלה הקודמת כי "העברנו עשרות רבות של חוקים, מחוק התקציב ועד חוק האזרחות, חוק המטרו הוא מבחינתי תנאי להסכמה כלשהי עם האופוזיציה, שההתנהלות שלה היא שלא מעניין אותה שיש נשים מוכות אלא העיקר השלטון, כי הרי כולנו סובלים מהפקקים למשל. אותו הדבר לגבי תקנות יהודה ושומרון – אם זה לא יעבור זה רע מאוד לכל עם ישראל, וזה לא קשור לאופוזיציה או קואליציה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *