לילה לבן בכנסת, האופוזיציה הביכה בנתיים את הקואליציה

האופוזיציה משכה את כל הנואמים על חוק ממשלתי, לא הושג רוב להצבעה והממשלה נאלצה למשוך את החוק מסדר היום

מבוכה לקואליציה: האופוזיציה משכה את כל הנואמים על חוק ממשלתי, לא הושג רוב להצבעה והממשלה נאלצה למשוך את החוק מסדר היום. בהמשך הלילה הכנסת אמורה לדון בחוקים נוספים שעלולים להיות שנויים במחלוקת. באופוזיציה ישנה התגייסות מליאה לאחר דרישת נתניהו שלא להתקזז עם האופוזיציה.

הכל מתרחש כאשר ח"כ שירלי פינטו שילדה השבוע בת, ובעצם גרמה לקואליציה ליד אחת חסרה לאחר שבאופוזיציה סירבו להתקזז איתה,ולכן היא הציעה לחברי הנהלת הקואליציה להגיע כבר הערב להצבעות במליאת הכנסת. חבריה הורידו אותה מזה ואמרו לה שבריאותה והדאגה לתינוקת חשובות מההצבעות. בנובף, הנט רק חזר כעת מחול ולכן היה צורך למשוך את ההצבעות, אלא שבאופוזיציה הסירו את כל רשימת הנאומים וגרמו לקואליציה להסיר את ההצעות.

הכתבת הפוליטית יערה שפירא דיווחה כי ‏בכנסת מכינים את חדרי הבידוד לבנט וגנץ, שהקואליציה מביאה בדחיפות להצבעות. "חוץ מהאתגר בדמות היעדרותה של פינטו – בקואליציה עדיין לא לגמרי בטוחים שרע"מ בכלל תאפשר את העברת החוקים הביטחוניים שיעלו להצבעה.", היא דיווחה.

העיתונאי מיכאל שמש חלק שבחים ליו"ר שס דרעי שפעל מאחורי הקלעים למנוע קיזוז מחברת הכנסת פינטו, "‏על אף שכמה מחברי האופוזיציה חשבו שזה לא מוסרי שלא לאפשר קיזוז לח"כ פינטו, שילדה לפני שבוע – אריה דרעי פעל למנוע את הקיזוז ואף ביקש מראשי הרשימה המשותפת שלא להתקזז: "פעלתי לוודא משמעת אופוזיציונית" , אמר דרעי.

סיעת ש״ס מסרה בהודעה בעקבות הפלת החוק: "הממשלה המעופפת והמנופחת ספגה היום מפלה מביכה, כשנאלצה למשוך חוק ממשלתי בהיעדר רוב במליאת הכנסת. כדאי שהיא תבין שנגמרו החגיגות. קואליציה דורסנית ואטומה שפוגעת ביהדות ושולחת עובדים קשיי יום להחליף מקצוע, תמצא מולה אופוזיציה נחושה ומלוכדת מאי פעם. לממשלה הזו אין רוב בציבור ואין לזה זכות קיום."

במקביל, במסגרת חוק הקורונה החדש הממשלה מבקשת סמכות עתידית להחליט שבדיקה שלילית לא תכובד במקומות שמתנהלים על פי התו הירוק. בממשלה טוענים שהסעיף נועד למקרה שבו הבדיקות לא יצליחו לזהות זן חדש ולא ניתן יהיה להסתמך עליהן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *