לילה מתוח בצפון: לאחר שיגורי הרקטות לצפון, צה"ל הגיב בירי ארטילרי על לבנון

כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר בשטח לבנון בתגובה לשיגור הרקטות מלבנון לשטח ישראל מוקדם יותר הבוקר. ‏הירי בוצע לעבר שטחים פתוחים בוואדי ממנו בוצעו שיגורי הרקטות

תושבים בגליל המערבי, בשלומי ובחניתה, מדווחים ששמעו הדי פיצוצים. במועצת מטה אשר מסרו כי נשמעו אזעקות בשלומי ונשמעו נפילות קרובות. נכון לרגע זה אנו בשיגרה ובכוננות ! להיות בקרבת ממד או מחסה מבטון.

בהמשך דיווח יואב זיתון: רקטה יורטה ע"י כיפת ברזל ורקטה נוספת נפלה בים. השיגורים בוצעו מלבנון. כוחות צה"ל סורקים את האיזור לבדוק האם היו נפילות נוספות.

בשעה (3:54) נשמעו התרעות במספר ישובי במטה אשר באיזור קו העימות, ולאחריהן מס' פיצוצים. מחלקת הביטחון והרבשצים בקשר עם צה"ל ומסייעים בחיפושים אחר נפילות.

מדובר צה"ל נמסר: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, והשיגור השני נפל בשטח פתוח. בשלב זה, אין הנחיות מיוחדות לעורף.

בשעה ארבע ‏החלה תקיפת התגובה של צה"ל: תותחים יורים פגזים לדרום לבנון. דובר צה"ל: כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר בשטח לבנון בתגובה לשיגור הרקטות מלבנון לשטח ישראל מוקדם יותר הבוקר. ‏הירי בוצע לעבר שטחים פתוחים בוואדי ממנו בוצעו שיגורי הרקטות. לדברי גורמי צבא : לא ברור בשלב הזה מי עומד מאחורי שיגורי הרקטות לעבר ישראל.

עם זאת, מדווח גיא ורון מגל"צ כי בצה"ל טוענים כי השיגורים לא קשורים לתקיפה שבוצעה הלילה בסוריה, על פי מקורות זרים על ידי ישראל – וכי היורים היו מטעם ארגון פלסטיני באזור. הסיבה – עניינים פנים לבנוניים ולרגל חג הקורבן, שהחל אמש.

בטלוויזיה הממלכתית הסורית דווח כי ישראל תקפה במדינה מדרום לעיר חלב. לפי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית במדינה הגנו על “מטרות עוינות” בשמי העיר חלב. עד כה לא דווח על נזק או על פצועים. ברשת אל-מיידין הלבנונית דווח: התקיפות התמקדו ב”מפעלי הגנה” וב”מרכז למחקרים מדעיים”. מקור בצבא סוריה אישר כי רוב התקיפות יורטו.

בסוכנות הידיעות הסורית דווח כי ההגנה האווירית בחלב הגיבה על “תוקפנות אווירית ישראלית” במרחב האווירי של העיר אלספירה, באזור הכפרי הדרומי של חלב.

ברשת אל-מיידין הלבנונית דווח כי התקיפה בוצעה כנגד מפעלי הגנה” וב”מרכז למחקרים מדעיים”.

בסביבות השעה 23:37 ביום שני,”האויב הישראלי ביצע תוקפנות אווירית לעבר דרום מזרח חלב”., דווח בתקשורת הסורית שם ציינו כי כלי ההגנה האווירית יירטו את רוב התקיפות, וכי תוצאות התקיפה נבדקות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *