ליצמן: "הבהרתי לישי שלא נוכל להכניס עוד נציגים", פרוש: "נעשה הכל כדי לצרף אותו"

מה חושבים באגודת ישראל על הפגישה שנערכה הבוקר בין אלי ישי לראשי יהדות התורה? בכנס אגודת ישראל הבהיר ליצמן כי ההסכם שהיה עד כה יישאר תקף כפי שהוא: פרוש דווקא מפרגן על עשרות אלפי הקולות והביע תקווה כי ישי ייצטרף ליהדות התורה

מה חושבים באגודת ישראל על הפגישה המשולשת שנערכה הבוקר בין אלי ישי, ליצמן, ופרוש? בכנס אגודת ישראל הבהיר ליצמן כי ההסכם שהיה עד כה יישאר תקף כפי שהוא: "הובהר לרב טאו ולאלי ישי כי לא נוכל להכניס נציגים אחרים ברשימה אבל כל שת”פ אחר בא בחשבון", אמר ליצמן והוסיף: "שמעתי שהיעד של דרעי זה 10 מנדטים אז אנחנו גם לא פחות".

מנגד, סגן השר פרוש פירגן בכנס אגו"י פירגן לאלי ישי: "אנחנו נמצאים במגעים עם אנשי הרב טאו ואלי ישי שתרם לנו רבות בבחירות האחרונות ולא אלפים בודדים כמו שיש כאלה שטוענים. אנחנו נעשה הכל בכדי לחבר אותם גם הפעם ליהדות התורה"

בצהרים חשפנו כאן כי ביחד מתכוונים לפתוח את ההסכם הקודם מול יהדות התורה במסגרתו קיבלה 'יחד' עוזר פרלמנטרי בתמורה לתמיכה הפוליטית שהביאה ליהדות התורה את המנדט השמיני בבחירות מועד א' שנערכו לכנסת והובילו לבחירות חוזרות שייערכו בשלהי חודש אלול.

ביחד טוענים כי לאחר שהוכח מעל כל ספק שאלי ישי ותלמידי ישיבת 'כסא רחמים' הביאו מעל 25 אלף קולות בבחירות האחרונות, ליחד מגיע לפחות תפקיד פרלמנטרי כגון: סגן שר או שר. בהסכם הקודם שנחתם ממש בדקה ה-90 ערב הבחירות נאלצו ביחד לעגן בהסכם את תקציבי מוסדות 'כסא רחמים', אך ישי לא קיבל שדרוג. כעת, שיש מספיק זמן, דורשים ביחד תפקיד ביצועי שיהלום את מידותו של השר וחבר הקבינט לשעבר.

יש לציין כי בחודש שעבר ניסו בשס לנהל מו"מ מול ישיבת כסא רחמים בניסיון לרצות את מוסדות הרב – אך מרן הרב מאזוז דחה את ההצעה על הסף לאחר שאלי ישי לא קיבל תפקיד פוליטי. כעת נועדים אנשי יחד עם נציגי יהדות התורה עם נציגי תנועת יחד בדרישה לקבל תפקיד שר או סגן שר במידה ונתניהו ייבחר לראשות הממשלה. הערב ייפגשו הצדדים וינסו לגשר על הפערים, גורמים ביחד טוענים שעד מחר בבוקר נדע לאן אנו הולכים.

בד בבד, אלי ישי, יו"ר תנועת יחד קיבל הצעות ממספר מפלגות ימין בהם מפלגת 'נועם' שהודיעה אמש על איחוד טכני עם עוצמה יהודית, אך כעת אלי ישי בעצת רבו ומורו מרן הרב מאזוז מעדיף לתמוך ביהדות התורה בתמורה לשדרוג הולם והמשך דאגה לתקציבי המוסדות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *