ליצמן יתפטר מהכנסת וישלם קנס זעום

חבר הכנסת יעקב ליצמן צפוי להתפטר מהכנסת במתווה דרעי כדי שלא ייקבע קלון. ליצמן עשוי לשלם קנס זעום של 2.800 ש"ח

חבר הכנסת יעקב ליצמן צפוי להתפטר מהכנסת במתווה דרעי כדי שלא ייקבע קלון. ליצמן עשוי לשלם קנס זעום של 2.800 ש"ח.

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט להגיש כתב אישום נגד ח"כ יעקב ליצמן בגין עבירה של מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין. כתב האישום יוגש לבית המשפט השלום בירושלים במסגרת הסדר טיעון, שגובש על דעת פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה (לעניינים פליליים) ופרקליט מחוז ירושלים. זאת לאחר שח"כ ליצמן הודיע ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי.

כתב האישום מייחס לחבר הכנסת ליצמן עבירה של מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין. על פי כתב האישום, ח"כ יעקב ליצמן, אשר שימש אותה עת כסגן שר הבריאות, פעל להשפיע שלא כדין על חוות דעת של עד מומחה, פסיכיאטר עובד משרדו, במסגרת הליך הסגרתה של מלכה לייפר, על מנת שמדינת ישראל לא תסגיר את לייפר למדינה זרה המבקשת להעמידה לדין פלילי בגין עבירות מין.

על פי הסדר הטיעון, חבר הכנסת ליצמן יודה ויורשע במיוחס לו, והצדדים יעתרו במשותף לעונש של מאסר על תנאי וקנס כספי.

בחינת חומרי החקירה והגשת כתב האישום טופלו על ידי פרקליט מחוז ירושלים (פלילי) עו"ד דני ויטמן ועו"ד נורית לנגנטל מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי).

במידה וליצמן מתפטר מהכנסת – הח״כ הישן/חדש יעקב טסלר נציג חסידות ויזניץ חוזר לכנסת. טסלר ידוע ממקורביו של ליצמן ובקשרים מעולים גם עם סביבתו.

מועמד אפשרי שיחליף את ליצמן בכנסת מטעם גור הוא הנגיד ר’ יצחק שפירא, בנו של מוניה שפירא ז”ל שהיה ח”כ מטעם האדמו”ר מגור בעל הלב שמחה זי”ע.

שמות נוספים שיעלו בקרוב הם: מוטי בבציק ומנחם גשייד, אלא שהסיכוי כי השניים ימונו על ידי הרבי – אינם גבוהים במיוחד.

לפני כחודש אמר ליצמן בראיון לערוץ הכנסת כי הוא מתכוון לפרוש בתקופה הקרובה מהכנסת. “אני כבר בן 73, אני לא חושב שאני צריך להגיע למצב כזה שצריך לסחוב אותי בכנסת”, אמר בראיון לגלסנר ובלום.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *