ליצמן תתפטר! • דב הלברטל

כמה יפה היה אם היינו כותבים, שבעידודו של ליצמן, הרבנית התאשפזה כאחד האדם. שהיא ביקשה שבכלל לא ידעו שהיא הרבנית. שהיא ביקשה שלא להטריח אף אדם בשבילה. שלא ייגרם עוגמת נפש לאף אחד. כמה יפה זה היה יכול להיות. איזו דוגמא אישית.

ליצמן צריך להתפטר. זאת לאור התחקירים שהתפרסמו בעיתון הארץ, גם היום, על ניצול של ליצמן את עמדתו השלטונית. ללא כל בושה, ובאופן מחפיר דאג ליצמן להורות ולכפות את שירותיהם של נתונים למרותו, לטובת הרבנית, אשת האדמו"ר.

לא צריך להיות טהרן. ישנם מקרים שיינתן בהם טיפול מיוחד לאדם חשוב. כך גם נהגו כשהרב אלישיב היה מאושפז. אבל יש גבול.

כמה יפה היה אם היינו כותבים, שבעידודו של ליצמן, הרבנית התאשפזה כאחד האדם. שהיא ביקשה שבכלל לא ידעו שהיא הרבנית. שהיא ביקשה שלא להטריח אף אדם בשבילה. שלא ייגרם עוגמת נפש לאף אחד. כמה יפה זה היה יכול להיות. איזו דוגמא אישית.

זה מזכיר לי את ההתנהגות של אהרן ברק, כשהיה יועץ משפטי לממשלה. בנסיעתו הראשונה לחוץ לארץ כיועץ משפטי, אמר לו מנכ"ל משרד המשפטים שהוא ידאג לו לתנאים מיוחדים, ולקבלת פנים אישית בשדה התעופה. ברק ענה לו שהוא לא צריך שום יחס מיוחד, ונסע כאחד האדם. זה מסוג הסיפורים שיפה לספר. אבל על ליצמן? עליו לא נשמע סיפורים כאלה.

לכל ליטאי לא קל עם ההנהגה המלכותית המופרזת בחסידות גור. אבל מכבדים את החסידות. סיפר לי פעם במאי שצילם בחוץ לארץ עבור החסידות, באיזו רמות של גינוני מלכות מדובר. איך שמהיום למחר חכרו מטוס, ופינו בית מלון שלם תמורת סכומי עתק בדולרים. קשה להבין את סוג ההתנהלות הזו, בפרט בתקופתנו. אלא שכל עוד שגינוני המלכות הם עניין פנימי של גור, זוהי זכותם המלאה.

ליצמן החליט להפעיל את המלכות על אחרים. וכאן הפשע המוסרי שלו. הוא ניצל את מעמדו, כמי שיכול לפטר מנהלי בתי חולים וראשי מחלוקת, והוריד אותם על ארבע. הכל כדי שימלאו כל בקשה או דרישה של הרבנית. הפעיל צי של אחים ואחיות, שרתים ושרתות, עוזרים ועוזרות וכל מיני מלחכי פנכה. הוא בא עם עוזרים, עסקנים צעירים עם סמרטפונים, מדושני עונג, להנחית הוראות לאנשים וחולים שבניהם, בגילם של עסקני הפלאפונים שלו, נהרגים בצבא.

מה שפורט בהרחבה בכתבות נגדו, זה בוודאי רק קצה הקרחון כי רבים מהמנהלים ומהרופאים לא היו מוכנים לדבר. הם מפחדים פחד מוות. ליצמן דאג לכך. קשר של שתיקה. אם רק היו מדברים, ליצמן היה עף מיד.

ובחוסר בושה מפליג, ליצמן פרסם על ארגזי פניות לעזרה אליו. אין גבול לחוסר הבושה? הרי למה פונים אלפי אנשים? הם פונים אליו במסכנותם ואומלליותם לפרוטקציה, כי הוא, האחראי למשרד הבריאות, לא דואג לחולים בכלל, ואין להם ברירה אלא לכרוע לו ברך.

וזה מה שליצמן רוצה. שכולם יכרעו ברך לפניו. שאלפים  היו אסירי תודה אליו. אל הוד מלכותו. אל מי שהכניס אותם לתוך בור המצוקה. כי הרי הוא התעסק כל הרבה שעות ביישום מלכותו בעניין הרבנית, עד שלא נותר לו זמן לטפל בחולים הנאנקים שעות על שעות בתורים ובמסדרונות.

אז ליצמן צריך להתפטר. לא רק בגלל אוזלת היד המוחלטת שלו במשרד הבריאות, אלא גם בגלל כוחניותו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *