לכבוד שבת קודש: הקליפ של מוטי וייס חרך את הרשת

עם כל הלחץ המניעות והקשיים, זיכרו: "הכל לכבוד שבת קודש!", כך ממליץ מוטי וייס לציבור. בתוך שבוע זכה השיר ליותר מ-62 אלף צפיות ביוטיוב. 

עם כל הלחץ המניעות והקשיים, זיכרו: "הכל לכבוד שבת קודש!", כך ממליץ מוטי וייס לציבור. בתוך שבוע זכה השיר ליותר מ-62 אלף צפיות ביוטיוב.

 ולעיתונאי ידידיה מאיר, יש המלצות חמות על השיר. הנה:

1. עשו טובה לעצמכם וחפשו ביוטיוב את השיר החדש והמקסים של מוטי וייס 'לכבוד שבת קודש'. כרגע יש לו 52,578 צפיות. רובן שלי.

סתם. למה להגזים? זה לא רק אני. גם הילדים שלי. השיר הזה, שהלחין יובל סלע, יצא בסוף השבוע שעבר ומאז הוא מתנגן בבית שלנו בלופים.
הרבה שירים נפלאים נכתבו ועוד ייכתבו על שבת קודש, אבל השיר הזה עוסק במשהו שלא כל כך מדברים עליו, בטח שלא כותבים עליו שירים: הלחץ של ערב שבת. העצבים, הכעס, התקלות של הרגע האחרון. וזה מה שקורה בקליפ הגאוני (שימו לב לזוויות הצילום המקוריות ולליהוק הנהדר של הדמויות) בבימויו ובכיכובו של וייס: השמן של הנרות נשפך לו על הפמוטים, בקבוק היין של הקידוש נשבר לילד שחוזר מהקניות בכניסה לבית (לא עלינו ולא על אף אחד מישראל), החלות נשרפות. אבל בכל המצבים וייס מחייך במתיקות, ושר במין תנועת ידיים מרגיעה ומנחמת: "לכבוד שבת קודש, לכבוד שבת קודש". בדברי ההסבר לשיר הוא כותב: "אני אוהב להגיד לאנשים שסביבי: רוצו, דאגו, כן הספקתם, לא הספקתם, בשעה 16:56 נכנסת שבת, ואז הכול נפסק. רוגע ושלווה של השבת הקדושה מתפשטים ביקום. המסר של הקליפ הוא שעם כל הלחץ, המניעות והקשיים, זכרו: 'הכול לכבוד שבת קודש'. ואז המעין עולם הבא שלכם יהיה אחרת לגמרי. שבת שלום".

2. אני יכול להניח די בביטחון שהשם מוטי וייס אינו מוכר לרבים מכם, ובאותו ביטחון אני יכול להניח שהוא עוד יהיה מאוד מוכר לכם. מוכר ואהוב. הוא די חדש בתחום, אם כי יש לו ותק במוזיקה: הוא מנגן כבר מגיל תשע. הוא נולד למשפחה של חסידי ויז'ניץ באשדוד, אבל אם להתרשם לפי המסרים של המוזיקה שלו הלב שלו נמצא עמוק בברסלב (הוא לא צריך את רפי רשף כדי לדבר עם השם, בכישרון). ונראה לי שיש לו הרבה מה להגיד לעולם.

הלהיט הגדול ביותר שלו ראה אור לפני קצת פחות משנה. יש בו בסך הכול ארבע מילים, שחוזרות כמו מנטרה: "מחשבות טובות, דיבורים טובים". כמה פשוט, ככה עמוק. אחרי זה הגיע השיר 'קטנות שבקטנות' שכתב לו חיים פורטל והלחין שמואל גריינמן וגם בו יש פשטות ועומק: "כמו ענן וגשם, כמו גוזל של נשר, אין לי כאן כל דרך, לעשות לבד. זה פוגש אותי כשטוב לי, גם כשקצת קשה לי, אני עצמי רק אפס, ואתה אחד. זה אתה שגולה עמוקות, לא הפסקת לעשות איתי צדקות, מיליון שירים לא יספיקו להודות, ואפילו על קטנות שבקטנות". בשמיעה ראשונה השיר הזה נשמע לי מגן הילדים, בשמיעה שנייה רציתי להיות ילד בגן שזה השיר שלו.

3. אז היכנסו גם אתם לעולם המופלא של מוטי וייס (אל תצפו לאיזה קול אדיר או כריזמה מתפרצת, להפך, יש בו משהו עדין וביישני – וזה מה שכל כך שובה לב בדמות שלו), ואולי גם אתם תאמצו את התנועה המרגיעה הזאת בידיים, בכל פעם שמשהו בתוכניות שלכם ישתבש רגע לפני שבת. שבת שלום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *