לכהנא נמאס מהשמאל: "דורש מבנט שידאג למנוע מהם מהלכים חד צדדיים"

השר כהנא: "בימים האחרונים מתפרסמות אמירות של שרים וחברי כנסת ופרסומים שונים על יוזמות חד צדדיות בענייני דת ומדינה. חלק מהיוזמות מנוגדות להסכמים הקואליציוניים. נקיטה ביוזמות כאלה באופן חד צדדי לא תשרת את יציבות הקואליציה"

בעקבות יוזמות שונות בנושאי דת ומדינה שמקדמים לאחרונה שרים וחברי כנסת מהקואליציה, בניגוד להסכמים הקואליציונים, השר לשירותי דת מתן כהנא פנה אל רה"מ בנט, ושר החוץ לפיד בבקשה לקרוא לכל חברי הקואליציה להמנע ממהלכים חד צדדיים שאינם תורמים ליציבות הקואליציה.

השר כהנא: "בימים האחרונים מתפרסמות אמירות של שרים וחברי כנסת ופרסומים שונים על יוזמות חד צדדיות בענייני דת ומדינה. חלק מהיוזמות מנוגדות להסכמים הקואליציוניים. נקיטה ביוזמות כאלה באופן חד צדדי לא תשרת את יציבות הקואליציה ושיתוף הפעולה בין המפלגות בה. מאז הקמת הממשלה אני קורא מעל כל במה לפתוח במהלך נרחב שיביא לריפויי הפצע המדמם הנובע מכמעט 74 שנות מאבקים על ענייני דת ומדינה. במהלך שכזה נוכל להעלות את הסוגיות שבמחלוקת ולנסות לפתור אותן כמכלול. מהלך כזה ידרוש מכל אחד מהצדדים להתפשר. מהלך כזה נוסה שלא בהצלחה לפני 20 שנה עת נכתבה אמנת גביזון מדן.

אם אותה אמנה היתה מתקבלת, חלק מהנושאים שממשיכים לקטב ולפלג אותנו כבר היו נחלת ההיסטוריה.
אם אותה אמנה היתה מתקבלת היום לא היה מסחר במדינת ישראל בשבת. אם אותה אמנה היתה מתקבלת, היה היום מענה מסויים לתחבורה ציבורית בשבת. אם אותה אמנה היתה מתקבלת גם המאבקים על הגיור וסעיף הנכד בחוק השבות היו מתייתרים, וכך כנראה כבר היה פתרון לפסולי חיתון או לכאלו המבקשים להתחתן שלא דרך הרבנות הראשית.
זו הדרך הנכונה לפתור את הקונפליקטים בענייני דת ומדינה.

אני מבקש מכם לקרוא לכל חברי הקואליציה להמנע ממהלכים חד צדדיים ומהצהרות שלא תורמות לשיח בנושא הזה מאום.
הממשלה הזו היא התקווה לריפוי השסע בענייני דת ומדינה תוך חיזוק זהותה היהודית של מדינתנו. אני לא מתכוון לצאת בקריאות פומפוזיות ובהצהרות שלא מקדמות אותנו לשום מקום. שימור חוסנה של הקואליציה הוא אינטרס לאומי.

כפי שאני פועל לקדם את כלל היוזמות שהתחייבתי עליהם בהסכמים הקואליציוניים, אני מצפה מכולנו לא לקדם יוזמות שמנוגדות לאותם הסכמים בדיוק."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *