למה אני תומך בחוק הכלבים של גפני? ואיך זה קשור להיטלר? מנחם קולדצקי

צר לי אחיי החילונים. אני תומך נלהב בהצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב להשית קנסות על בעלי כלבים  בדיוק כמו שהעלו את המס על מוצרי החד פעמי המזהמים. טור

צר לי אחיי החילונים. אני תומך נלהב בהצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב להשית קנסות על בעלי כלבים בדיוק כמו שהעלו את המס על מוצרי החד פעמי המזהמים.

יש לי טראומה מכלבים שקשורה לשואה. ותשאלו ניצולי שואה רבים אם הם בכלל נותרו, הם בטח יספרו לכם על הכלבים האימתנים שהנאצים שיסו כלפי היהודים.

הנאצים עשו שימוש ב-200,000 כלבים לצורכי מלחמה ‎כאשר במלחמת העולם הראשונה שירתו כ- 6000 כלבים. ‎בכלבים נעשה שימוש גם במחנות הריכוז ומחנות ההשמדה במלחמת העולם השנייה.

עדות שאותרה בארכיון לוחמי בית הגטאות מגוללת את סיפורו של ילד בשם אוטו, שאולץ להתנהג ככלב באושוויץ אחרי שאמו הרגה כלב ששוסה בבני המשפחה.

וכך בעצם נולדה הטראומה שלי מכלבים, ואולי גם של ציבור חרדי שלם, שלא מחזיק בבית כלבים – גם מהפן ההלכתי. הסבתא שלי מרים חווה ז"ל הותקפה על ידי כלבים בהונגריה בשנת 1943 על ידי קלגסי הנאצים, היא שרדה את השואה ועלתה לארץ הקודש, הקימה משפחה לתפארת, אך אימת הכלבים רדפה אחריה גם כשהילכה בשלווה בארץ ישראל. כל אימת שהייתה עוברת חבורת כלבים בגבול רמת גן- בני ברק, היא הייתה נסה בבהלה, אמא שלי אחזה בידה ורצה יחד אתה. כשגדלתי, ירשתי את אימת הכלבים מאמא תחי'. כל אימת שאני נתקל בכלבים אני נכנס לחרדה רצינית. פעמיים הותקפתי על ידי כלבים בעיר הסמוכה לביתי, מודיעין. פעם אחת התנפלו עלי קבוצה של כלבים בפארק העירוני, זעקתי 'שמע ישראל' ונאבקתי איתם פיזית, רק אחרי דקות ארוכות שנראו כנצח הגיעו בעלי הכלבים לחלץ אותי.  בפעם השנייה שיסה חילוני את כלבו לעברי – ונתקלתי בעמוד בטון עבה, קרעתי את שריר הרצועה ונעזרתי בקביים למשך חודשיים.

יש חילונים שלא יודעים לשמור על הכלבים התוקפניים שלהם ואף גוף במדינה לא מנסה לשנות את החקיקה כלפי בעלי הכלבים שלעיתים משוטטים חופשי ברחובות. כן, הם מפחידים, נובחים, ומציקים. הם גם מזהמים את הסביבה ומטילים את גלליהם ברשות הרבים. אני כמובן מתנגד להשמדה המונית של כלבים אך תומך בהצעה שתדלל את כמות הכלבים בארץ או שיחוקקו חוק שיחייב בעל כלב לשמור על כלבו ולשים רסן כנדרש. הטראומה שליוותה את סבתי ז"ל מכלבים מלווה גם אותי ועוד המוני חרדים. הכוונה להטיל מס לא על כלבים חמודים אלא כאלו אימתנים ולא מרוסנים, וגם עליהם אפשר להדק פיקוח.

גפני ומקלב בסך הכל ניסו לשים מראה לליברמן שרוצה לחסוך בחד פעמי אך לא עושה כלום כאשר מדובר באוכלוסייה חילונית שמזהמת ומטילה אימה על הסביבה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *