למה החרדים חייבים סגר בחגי תשרי? דב הלברטל

כל חרדי יודע איך נראה חודש תשרי במגזר החרדי. אין חודש יותר קהילתי, יותר צפוף מחודש זה. ובתקופה הזו של הקורונה, מעט מאוד עתיד להשתנות במציאות החרדית. בתי הכנסת של רוב החסידויות יהיו מלאים עד אף מקום, ללא שמירה. למאותיהם ואלפיהם. בכל רחבי הארץ. משפחות יארחו לעשרות את כל צאצאיהם. שוקי ארבע המינים יהמו אדם. שמחות בית השואבה יערכו ברוב עם

אין שאלה שחייבים סגר בתשרי. ומי שצריך לעמוד בראש הדורשים את הסגר, הם החרדים. זה בראש ובראשונה אינטרס חרדי, למרות שלא יפה לכתוב דבר כזה. הרי צריך לדאוג לכולם. באחוזי ההדבקה והחולי ביהדות החרדית, הפכנו חושך לגויים.

כל חרדי יודע איך נראה חודש תשרי במגזר החרדי. אין חודש יותר קהילתי, יותר צפוף מחודש זה. ובתקופה הזו של הקורונה, מעט מאוד עתיד להשתנות במציאות החרדית. בתי הכנסת של רוב החסידויות יהיו מלאים עד אף מקום, ללא שמירה. למאותיהם ואלפיהם. בכל רחבי הארץ. משפחות יארחו לעשרות את כל צאצאיהם. שוקי ארבע המינים יהמו אדם. שמחות בית השואבה יערכו ברוב עם.

החנויות יתפוצצו מרוב אדם. התפילות במשך חודש תשרי נמשכות שעות רבות. יינתנו שיעורים ללא כל ביקורת מפני קורונה. חודש תשרי יהיה הכנה מדהימה לחורף גדוש קורונה. הקורונה תפשוט מהערים החרדיות (וגם מהערים הערביות), לכל רחבי הארץ.

שום הגבלה לא תועיל. במגזר החרדי (והיהודי בכלל), אין משמעת. ההווי הוא של רצוא ושוב. של קהילתיות. בימי שגרה יש בזה יתרון. יש בזה אחדות וחום. בימי קורונה, זו סכנת חיים כפשוטה.
כל אחד יודע שכל ההגבלות בחתונות מתפרקות בין רגע. כך יהיה גם בתשרי. רק דבר אחד ויחיד יציל מפני הקטסטרופה, והוא הסגר המוחלט. אפילו אם יתפללו ביום הכיפורים ביחידות. לפחות התפילה הזו תהיה טהורה וחפה מסיכון חייהם של הרבים.

היתרונות בסגר בתשרי הם, שזו תקופת בין הזמנים ואין צורך בסגירתן של ישיבות, כוללים ומוסדות חינוך. כמו כן, תשרי הוא הדקה התשעים שלפני החורף. והוא הזמן הראוי להוריד את מפלס הנדבקים לעשרות בודדות.

המדינה לא מצליחה להתמודד עם הקורונה. החרדים והערבים אשמים רבות בכך, כי הם חברות קהילתיות ולא ממושמעות. לכל היותר מצליחים בכך שמספר הנדבקים לא עולה על אלפיים ליום. אנחנו בין הגרועים שבאומות העולם. דווקא העם היהודי שמסורתו היא השוחרת פיקוח הנפש ואחריות כלפי הזולת. זה פשוט לא יאומן.

זה לא שהחילונים ממושמעים. היהודים בארץ בכלל חסרי משמעת. זו בעיה תרבותית ששייכת לא רק לקורונה. רואים את זה בתורים, בכיתות הלימוד ובכל המרחב הציבורי. רק שאצל החילונים אחוז ההדבקה נמוך יחסית בגלל אורח חיים אישי ולא קהילתי.

החילוני מגדל ילד, ולא הולך לבית כנסת. הוא פוגש אנשים אולי במסעדות. כך שטענה החרדית שגם החילונים לא ממושמעים, היא נכונה, אבל לא רלוונטית בכלל. חוץ מזה שהחרדים פחות ממושמעים. וחוץ מזה שכל אחד יודע כמה מאות אלפי חרדים, בעיקר חסידים, ברסלבים ועוד, בכלל לא מתחשבים בקורונה.

אז מה שצריך הוא סגר מוחלט בכל חודש תשרי. ואנחנו החרדים צריכים לעמוד בראש הדורשים את הסגר הזה. חבל שהנציגים החרדים, מתנהגים באופן עלוב ומקומם, ומעודדים פתיחה מוגברת. אסור להישמע להם. צריך להישמע למסורת ישראל, להגיון, לאהבת האחר וקדושת החיים, ולא לפוליטיקה המעמידה את האינטרסים של חברי הכנסת החרדים, לפני חיי אדם.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. פעמים בודדות אני מסכים עם הלברטל

    פעמים בודדות אני מסכים עם הלברטל, וזו אחת מהם
    עד כאן דברי יצר הטוב

    שלום |
    הגב
  2. אם הוא אומר צריך כנראה לא צריך.

    תמיד אומר הפוך.מעניין עד מתי האתר יעסיקו אדם שלא מוסיף כלום לאתר

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. קשקשן

    דבר והיפוכו
    רטוב-יבש
    קר-חם
    לילה-יום
    אור-חושל
    חכם-הלברטל

    יבגני |
    הגב
  4. הלברטל השמאלני חילוני

    הלברטל הוא חילוני שונא יהודים דתיים מכל הסוגים ומאוהב עד כלות נשמתו בחילונים השמאלנים בעיקר. תפסיק עם הקישקושים שלך. אתה עושה פאדיחה לעצמך. אנחנו לא סופרים אותך כמו שאנחנו לא סופרים את השערות בכף היד

    נתן |
    הגב