למה חברי הכנסת החרדים מרשים לעצמם לקחת כספים שלא כחוק? • דב הלברטל

חברי הכנסת החרדים, לא החזירו. הם גם טורקים את הטלפונים כשעיתונאים מתקשרים. הון העתק המצטבר שהם מקבלים מידי חודש, הם מכספך, הקורא הנכבד וגם מכספי ומכספי כל אזרח אחר. אבל הם גנבים בסטייל. הם לא נכנסים למרכול וגונבים

הסיפור מאוד פשוט. אם תגנבו ממרכול בסכום של חמישים שקל, יפתחו נגדכם בצדק תיק פלילי. אבל אם לא תחזירו מיליונים שאתם חייבים, ובעיקר אם אלה כספי מדינה ואתם חברי כנסת מש"ס, אין שום בעיה. כלום. תישארו צדיקים מורמים מעם. רק בג"ץ יעזור.

ואלה העובדות: בשבוע שעבר פורסם בתקשורת על מסכת שחיתות, שלא לומר גניבה, ובה מעורבים גם שלושה חברי כנסת מש"ס, חלק לשעבר. פעם היו חברי כנסת שמכהנים אפילו תקופה קצרה, מקבלים פנסיה תקציבית. עוד שחיתות ברשות המדינה. רק המעביד הפריש כספים. אלא שהיו גם תנאים לקבלת כספי פנסיה אלה.

חמישה חברי כנסת, מתוכם שלושה מש"ס המתכנים כחרדים, קיבלו שלא כדין כעשרות אלפי שקלים, ובמצטבר מיליוני שקלים לפנסיה שלא הגיעה להם, אפילו לפי תנאי השחיתות הרשמיים שנהגו עד אז. כבר לפני שנים, הם התבקשו להחזיר את עשרות אלפי ומיליוני השקלים שהם מקבלים מידי חודש לחשבון הבנק שלהם בגניבה.

חברי ש"ס החרדים, לא החזירו. הם גם טורקים את הטלפונים כשעיתונאים מתקשרים. הון העתק המצטבר שהם מקבלים מידי חודש, הם מכספך, הקורא הנכבד וגם מכספי ומכספי כל אזרח אחר. אבל הם גנבים בסטייל. הם לא נכנסים למרכול וגונבים.

אחרי  שנים של הלוך ושוב, הוגשה עתירה למי? למרן? לראשי הישיבה? הם היו מצליחים לגרום להם להחזיר את הכספים? הם היו מתערבים? לא. פשוט לא. אז למי אפשר לגשת כשחיתות של גניבת כספך הקורא וכספי האזרחים נעשית על ידי אנשי ש"ס? לבג"ץ כמובן. הגוף היחידי המוסמך היכול ורוצה באמת להגן בפני שחיתויות.

אבל השחיתות המשיכה לפרוח. לא לשכוח. מדובר בחברי כנסת המכנים עצמם חרדים. ולמרבית הפלא, זה שוב חברי כנסת מש"ס. אז חכו, זה עוד לא נגמר. לאחר ניסיונות אין ספור להחזרת הכספים, לקח לעצמו ראש ועדת הפנים מר דוד אמסלם לפתור את הבעיה. מה לדעתכם, איך הוא פתר? החזיר את הכספים? פנה למרן? ניחשתם, הוא החליט להכשיר את השרץ, והוועדה החליטה להכשיר את הגניבה.

ומי אישר את זה? ניחשתם, מר מכלוף דרעי. הוא אישר. יד רוחצת יד. למי פונים? ניחשתם, לגוף היחיד שיכול להציל אותנו מפני שחיתויות של מיליונים, של חברי כנסת שמתנהגים כמו מאפיה שאחד מגונן על שחיתות השני.

ומה נפסק בבג"ץ? לא ניחשתם. כי הרי זה כל מה שאני טוען כל הזמן. בג"ץ הוא לא מספיק אקטיביסט. גם הוא רפה. כי הוא מפחד מכל הימנים והלאומים שרוצים להכחידו. אז מה הוא פסק? להחזיר את זה לוועדה לדיון. זאת לאחר דברי ביקורת חריפים. וזאת במקום שבג"ץ המבצר האחרון שעוד יכול להגן על הצדק מפני הגנבים מש"ס, יורה להחזיר מיד את כל הכספים ולהעמיד אותם לדין פלילי גמור.

אני למעשה כותב את הטור הזה בצער רב. בגלל שתי סיבות: הוועדה לא תעשה כלום, וספק אם לבג"ץ יהיה האומץ לפסוק כראוי. ודבר שני, ובעיקר אני בטוח שאף אחד מהקוראים לא יצדיק אותי, כרגיל.

וכך נמשיך להתנהל כמדינת בעולם שלישי שאם רק היית נותן את הכוח לאמסלם למכלוף דרעי ולחברי ש"ס בוועדת הפנים, היינו נראים לגמרי כמו באפגניסטן. ואולי בכל זאת איזה קורא אחד יסכים איתי?

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דודו

    לא רק שאתה צודק אלה שעשית שרות חשוב למען המדינה. וביערת הרע מקרבך. כך למדנו.

    דודו |
    הגב
  2. דודו

    לא רק שאתה צודק אלה שעשית שרות חשוב למען המדינה. וביערת הרע מקרבך. כך למדנו.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. זה הכל בגלל ראש הממשלה ושר הפנים דרעי

    זה הכל בגלל ראש הממשלה והשר דרעי

    עמי |
    הגב
  4. המסכים ואינו מאמין

    אני לא מאמין אבל לראשונה הוא צודק לגמרי. הדת בימינו הפכה לעוד מברג בארגז הכלים של כל גנב

    חיחי |
    הגב