למרות החיסונים: מספר החולים הקשים בעלייה

מנהלי מחלקות הקורונה מספרים בשיחה עם N12 כי "המחלה שינתה את עצמה – הפעם האשפוזים ארוכים יותר"

למרות החיסונים והסגרים, מספר החולים הקשים עדיין לא יורד, מתוך 1,827 מטופלים שנמצאים הבוקר (שלישי) בבתי החולים, 1,179 מאושפזים באורח קשה ו-405 מתוכם מוגדרים במצב קריטי. בבתי החולים משערים כי להתפשטות המוטציה הבריטית יש תרומה לעלייה במספר החולים במצב קשה. בשבוע שעבר נרשמה ירידה במספר החולים הקשים, אך אמש מפר הקשים עלה ל180 ביממה בעוד בשבוע שעבר הוא צלל ל-144 קשים ביממה.

מנהלי מחלקות הקורונה מספרים בשיחה עם N12 כי "המחלה שינתה את עצמה – הפעם האשפוזים ארוכים יותר". ד"ר אדוארד קייקוב, מנהל מחלקת הקורונה כתר גריאטריה במרכז הרפואי לגליל בנהריה, אמר: "מה שמאפיין את הגל הזה הוא שהחולים מגיעים במצב יותר קשה. בגל הראשון והשני ראינו שיפור במצב המאושפזים תוך כשבעה ימים של טיפול. כעת לאחר 14-10 ימים מופיעה הידרדרות פתאומית שכוללת מחלה ריאתית קשה וקריסת מערכות".

הוא הוסיף ואמר כי, "המחלה שינתה את עצמה, לדבריו, "חולים שמבחינת משרד הבריאות כבר הוגדרו כמחלימים, מגיעים אלינו לאחר כשבועיים במצב של קוצר נשימה. המצב קשה ומורכב יותר, פעמים רבות אין ביכולתנו לעשות דבר מלבד לחבר את החולה לחמצן. הגל הזה קשה יותר והצוותים פשוט נופלים מהרגליים".

ד"ר טטיאנה מיכאלוב, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בהלל-יפה, טוענת כי חולים רבים מגיעים ברגע האחרון: "אנשים מפחדים מאשפוז והיו כמה משפחות שחיכו ממש עד לרגע האחרון, וכאשר המטופל הגיע אלינו מצבו כבר היה קשה מאוד. מומלץ לפנות לבית חולים או לרופא בזמן מוקדם יותר ולא רק כשמגיעים לקוצר נשימה חריף. מרגע שמופיעים תסמינים כמו קוצר נשימה וחום שלא יורד – לפנות מיד לבית החולים כדי שנוכל לטפל וכך נוכל לראות תוצאות יותר טובות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *