למרות הקורונה: זו העיר עם העליה של 170% במכירות דירה

בשאר הארץ פלח השוק של הדירות החדשות שרשם ירידה של 40%

בחודש מרץ נרשמה ירידה חדה במספר העסקאות, כאשר אלו הסתכמו ב-6.6 אלף דירות, ירידה של 32% בהשוואה למרץ אשתקד וירידה של 29% בהשוואה לחודש הקודם.

את הירידה בעסקאות הוביל פלח השוק של הדירות החדשות שרשם ירידה של 40% בהשוואה למרץ אשתקד. בניכוי מכירות בסבסוד ממשלתי (מחיר למשתכן) עמד סך העסקאות בדירות חדשות ויד שניה בחודש מרץ על 5.9 אלף, ירידה של 27% בהשוואה למרץ אשתקד והרמה הנמוכה ביותר של מכירות בשוק החופשי (שלא על רקע חגי תשרי/פסח) מאז מאי 2003, שעמד בצל האינתיפאדה השנייה.

סך העסקאות בדירות יד שניה בחודש מרץ עמד על 4.5 אלף בלבד, ירידה של 28% בהשוואה למרץ אשתקד והרמה הנמוכה ביותר בפלח שוק זה מאז נובמבר 2003 (למעט חודשים בהם חלו חגי תשרי /פסח).

בפילוח גיאוגרפי נמצא כי הירידה במספר העסקאות הקיפה את כל האזורים כאשר בניגוד לחודשים קודמים, השונות בשיעורי השינוי בין האזורים הייתה נמוכה יחסית.

סך הדירות החדשות (כולל מחיר למשתכן) שנמכרו בחודש מרץ עמד על כאלפיים דירות, ירידה חדה של 40% בהשוואה למרץ אשתקד (כמו גם בהשוואה לחודש הקודם). זהו שיעור הירידה החודשי החד ביותר מאז חודש יוני 2016, בו נרשמה ירידה בשיעור דומה (בהשוואה ליוני 2015), על רקע רמה חריגה של רכישת דירות ביוני 2015, טרם הכבדת המיסוי על משקיעים.

בפילוח גיאוגרפי נמצאה שונות גבוהה בשיעורי השינוי במכירות הקבלנים בין האזורים, אם כי במרבית האזורים, למעט ירושלים ות"א נרשמו שיעורי ירידה חדים (ראה תרשים 4). לגבי אזור ירושלים יש לציין כי העלייה החריגה במכירות שנרשמה בו, בשיעור של 170% (בהשוואה למרץ אשתקד. בהשוואה לחודש הקודם ירדו מכירות הקבלנים באזור זה ב-6%) מוסברת בעיקר בשני גורמים: ראשית, בחודש מרץ אשתקד נרשמה רמת שפל במכירות הקבלנים באזור זה (הסתכמו בכ-70 דירות בלבד). בנוסף, כרבע ממכירות הקבלנים בשוק החופשי באזור זה בחודש מרץ האחרון היו לקרן רי"ט, כאשר יש לציין כי מכירות אלו התרכזו במחצית הראשונה של החודש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *