לנשים בלבד: זמרת דתיה חדשה בישראל: "אוריה"

אוריה כהן היא זמרת ויוצרת בת 22 במקור מפרדס חנה, כיום היא גרה בצפת ומנהלת מספר מקהלות ומורה לפיתוח קול. אוריה באה מבית מוזיקלי של אבא מוזיקאי ואמא פסנתרנית, למדה והעשירה מהבית והתקדמה גם בחוץ, שרה בלהקות ובעברה גם לימוד מוזיקה ומשחק בבית צבי. פשוט באלי הוא הסינגל המקורי השני שלה. "תמיד הייתי דתיה" מספרת אוריה, אבל שרתי גם בפני גברים עד שהכרתי את תורת החסידות", האזינו

אוריה כהן היא זמרת ויוצרת בת 22 במקור מפרדס חנה, כיום היא גרה בצפת ומנהלת מספר מקהלות ומורה לפיתוח קול. אוריה באה מבית מוזיקלי של אבא מוזיקאי ואמא פסנתרנית, למדה והעשירה מהבית והתקדמה גם בחוץ, שרה בלהקות ובעברה גם לימוד מוזיקה ומשחק בבית צבי. פשוט באלי הוא הסינגל המקורי השני שלה.

"תמיד הייתי דתיה" מספרת אוריה, אבל שרתי גם בפני גברים עד שהכרתי את תורת החסידות ואת רבי נחמן, נפתח בפניי עולם של עבודת ה' חדשה וקיבלתי על עצמי לשיר רק בפני נשים. "זה לא היה קל, אמרתי לעצמי אני עושה את מה שאני מסוגלת עד איפה שאני יכולה, אבל אני הולכת ללכת עם ה' יתברך עד הסוף, ראיתי את המתיקות". ואכן, כשאוריה קיבלה על עצמה לשיר רק בפני נשים, התחילו ההופעות. "אני משתפת את עבודת ה' שלי ביצירות שלי, ואני מרגישה שהמוזיקה שלי היא מודרנית ועדכנית אבל מאד עמוקה".

פשוט באלי נכתב ממקום של הסתכלות פנימה – אל מה הלב מבקש, ביחס לעודף המחשבות הטובות והשליליות שרודפים אותנו מבפנים, זכרונות לא טובים או מחשבות מחלישות. הוא נכתב מספר חודשים לאחר החתונה ממקום טוב, שם הזיכרונות עלו וגם המחשבות. יש משפט בפזמון "לפעמים פשוט באלי", בא לי להגיד לכל הנשים שיש להן כח להאמין בעצמן שהן מסוגלות לעשות הכל, להגשים את עצמם, בלי לרצות אף אחד ולהצליח" מסבירה אוריה. "אני רוצה לכבות את המסך הפיזי והרוחני לשנייה, מרגישה את הצורך להיות מדויקת עם עצמי ולכבות רגע גם את המסך של עצמי…".

"השם של השיר יכול להישמע קצת מרתיע, 'באלי', זה צירוף מילים שפחות מכובד", היא מנמקת, "השיר מדבר על המקומות שאנחנו נמצאים בהם, לכל אחד יש סיפור ו'פשוט באלי' מספר את הסיפור שלי ואני, רוצה להיות יותר מדויקת עם עצמי: באלי זה חיות, שמחה, אמונה ותקווה, לעוף רחוק…".

אוריה שואפת לרמה גבוהה של הפקה, עיבוד, וכמובן של ההופעה. "החלום שלי הוא מופע נשים ברמה מקצועית שיהיה ה'זאפה לנשים', לא להפסיק לבטא כנות בשירים שלי, להגיד את מה שיש לי בלי לפחד, להרגיש שהיצירות שלי נוגעות ולדעת שזה עובד.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *