לפיד: "אפילו במלחמת יום הכיפורים לא היו כאלו סמכויות"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד תוקף בחריפות את חוק הקורונה שנתניהו רוצה להעביר: שמסגרתו יתנו לו סמכויות להטיל מגבלות על אזרחי ישראל.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד תוקף בחריפות את חוק הקורונה שנתניהו רוצה להעביר: שמסגרתו יתנו לו סמכויות להטיל מגבלות על אזרחי ישראל.

"האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל, הוא לא הקורונה. האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל הוא שאנחנו מפסיקים להיות דמוקרטיה.", תקף לפיד.

"מעולם לא היה דבר כזה. בתקופות הכי הגרועות שלנו, מלחמת יום הכיפורים, במשברים הכלכליים הכי גדולים, שמרנו על הדמוקרטיה הישראלית." המשיך לפיד. אחרי כל הקישקושים וההצהרות על ממשלת אחדות, על ראש ממשלה חליפי, כל הסמכויות בחוק הזה יהיו של בנאדם אחד: בנימין נתניהו. סעיף 38 לחוק אומר: "ראש הממשלה ממונה על ביצוע חוק זה, ורשאי להתקין תקנות לביצועו." איזה תקנות? איזה שהוא ירצה.

לפיד טען כי ראש הממשלה הוא הסמכות היחידה שתכריע בעניין הקורונה, "הוא לבד. אין כנסת. אין קבינט. אין ממשלה. אין ראש ממשלה חליפי. כל הפריטטי הפך לפאתטי. בן אדם אחד. לא היה כזה דבר – מעולם".

לדבריו, "זה חוק שנותן לנאשם בפלילים סמכויות מוחלטות על המשטרה. האפשרות להכנס לאנשים הביתה קיימת בחוק הזה. זו אגדה שהם ביטלו את זה. הוא יוכל לאסור על אנשים להפגין נגדו. הוא יקבע, זה מופיע בחוק, הוא יקבע מה זה "שימוש סביר בכוח למניעת התקהלות". זה חוק שמגדיר מצב חירום ברמה של מלחמה בשלוש חזיתות. במלחמת המפרץ נפלו על ישראל טילים, והיו 10 תקנות חירום. מאז תחילת הקורונה הותקנו כבר 70 תקנות חירום.

לטענתו, "בכל 70 התקנות האלה אין מילה אחת על העצמאים. על העסקים הקטנים. על המובטלים. הכל עוסק בסמכויות שנתניהו דרש וקיבל. אין לי שום ציפיות מהממשלה הזו, אבל הכנסת צריכה למנוע את אישור התקנות האלה. הכנסת לא יכולה להסכים שיבטלו את כל סמכויותיה ויעבירו אותן לאדם אחד.

"אני קורא לכל סיעות הבית, כולל הליכוד, לא להסכים לתקנות האלה.", קרא לפיד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *