לפיד: החוק להגבלת ראש הממשלה פוגע בי ובבנט

יו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, בפתח ישיבת הסיעה לחוק להגבלת כהונת ראש הממשלה. "שמעתי את הטענה שהחוק הזה הוא פרסונלי. זה נכון. הוא פרסונלי נגד נפתלי בנט, שהוא ראש הממשלה המכהן, והוא פרסונלי נגדי, מפני שהחוק קובע שאני אהיה ראש הממשלה אחריו.

לפיד הסביר: "אנחנו מחוקקים אותו, מפני שזה לא בריא לדמוקרטיה הישראלית שאדם יכהן יותר משמונה שנים. אנחנו רואים ושומעים בימים אלה בבית המשפט איך שלטון ממושך מדי מביא לשחיתות. לזה אנחנו שמים עכשיו סוף."

"אני רוצה לשלוח מפה תנחומים למשפחתו וארוסתו של אליהו קיי ז"ל, שנרצח אתמול בפיגוע טרור מחריד בעיר העתיקה. ואני רוצה גם לאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים ולחזק את כוחות הבטחון שפעלו במהירות ובנחישות בזירה." המשיך לפיד.

הכנסת תצביע היום בקריאה ראשונה על הגבלת כהונה לראש ממשלה בישראל. הבטחנו וקיימנו. יש עתיד מקדמת את החוק הזה כבר שנים. עכשיו הוא הגיע.

כל השנים באופוזיציה אמרנו, אם וכאשר נגיע לשלטון – יהיה פה שינוי. שינוי אמיתי, מהותי, בדרך שבה המדינה הזו מתנהלת, בסטנדרטים הערכיים שלה. הבאנו את השינוי.

אני מודה ומברך את שר המשפטים גדעון סער, ואת ראשי הקואליציה כולם על העבודה המשותפת. גם זה שינוי. ממשלה שבה אנשים עובדים יחד, לא מרמים אחד את השני.

שמעתי את הטענה שהחוק הזה הוא פרסונלי. זה נכון. הוא פרסונלי נגד נפתלי בנט, שהוא ראש הממשלה המכהן, והוא פרסונלי נגדי, מפני שהחוק קובע שאני אהיה ראש הממשלה אחריו.

אנחנו מחוקקים אותו, מפני שזה לא בריא לדמוקרטיה הישראלית שאדם יכהן יותר משמונה שנים. אנחנו רואים ושומעים בימים אלה בבית המשפט איך שלטון ממושך מדי מביא לשחיתות. לזה אנחנו שמים עכשיו סוף.

שמעתי את הטענה שחוק כזה לא קיים באף דמוקרטיה פרלמנטרית. באף דמוקרטיה פרלמנטרית גם לא היה ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום פליליים חמורים, על עבירות שהוא עשה בזמן שהוא מכהן.

באף דמוקרטיה פרלמנטרית אין שר לשעבר שאומר שהוא יכניס אנשים למכלאות, לא ייתן לאופוזיציה להכנס לשטח הכנסת וידרוס את כל מי שחושב אחרת ממנו.

אנחנו לא נדרוס אף אחד. אנחנו נפעל רק על פי החוק. אנחנו נתייחס בכבוד לרשות השופטת, אבל אנחנו פה בשביל לשנות סטנדרטים מקולקלים והרסניים. לתקן את הדרך שבה מתנהל השלטון במדינת ישראל.

באנו לשנות, ואנחנו משנים. מבטיחים ומקיימים. תודה רבה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מסוכן מזיק ורע מאוד כל שניה שאתם ר.מ. ביבי מביא רק ברכה. אתם קללה

    בנט לפיד המנוולים הבנתם

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב