לפיד: "המודיעין שלנו אומר כי סיכויי הפלישה נמוכים"

שר החוץ יאיר לפיד אמר הערב ל"שש" עם עודד בן עמי כי אם תפרוץ מלחמה בין רוסיה ואוקראינה אז ישראל תצדד באופן טבעי בבעלת בריתה המסורתית ארה"ב, למרות האינטרס לשמור על יחסים טובים עם הרוסים. לפיד אמר כי הוא קורא לכל הישראלים לעזוב את אוקראינה, אך אמר כי הערכת המודיעין שלנו כי סיכויי הפלישה נמוכים

שר החוץ יאיר לפיד אמר הערב ל"שש" עם עודד בן עמי כי אם תפרוץ מלחמה בין רוסיה ואוקראינה אז ישראל תצדד באופן טבעי בבעלת בריתה המסורתית ארה"ב, למרות האינטרס לשמור על יחסים טובים עם הרוסים. לפיד אמר כי הוא קורא לכל הישראלים לעזוב את אוקראינה, אך אמר כי הערכת המודיעין שלנו כי סיכויי הפלישה נמוכים.

לפיד הבהיר כי "אנחנו זהירים יותר מהאמריקנים והם מבינים את זה". לדבריו, לישראל יש 2 בעיות שאין לארה"ב ובריטניה – "גבול עם רוסיה בגבול עם סוריה".

"המצב שלנו דומה קצת למצב של המדינות הבלטיות", אמר לפיד, "יש לנו גבול עם רוסיה בגבול עם סוריה לכל דבר ועניין". הוא הוסיף כי התיאום הביטחוני עימם הוא "מה שמאפשר לנו, על פי דיווחים זרים, פעילות ישראלית מתמדת נגד האירנים בסוריה". לצד זאת הדגיש את החשש בממשלת ישראל לשלום הקהילות היהודיות ברוסיה ובאוקראינה – והחשיבות של שיקול זה בקבלת ההחלטות הישראלית.

לדבריו, "בשלב זה הערכת המודיעין שלנו שונה משל עמיתינו האמריקנים והבריטים. אנחנו מעריכים שסיכויי הפלישה הרוסיה לאוקראינה נמוכים יותר ביחס לההערכות האמריקנים, אבל אנחנו בהחלט נערכים לכך. כל התשתיות בלבוב ערוכות לקליטת השגרירות הישראלית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *