לפיד: "כולם מבינים שהגיע הזמן לשינוי"

‏לפיד השיב במענה לשאלת ‎הכתב טל שלו על היעדרותו מהטקסים ביום השואה ויום הזיכרון ותירץ כי: "סיימתי לשבת ולשמוע את נתניהו מפאר את עצמו. הטקסים הממלכתיים האלה הפכו לפולחן אישיות"

על רקע הפלונטר הפוליטי, וסירובו של סמוטריץ' לחבור עם רע"מ לקואליציה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כינס הערב מסיבת עיתונאים וקרא ליתר המפלגות להקים ממשלת אחדות. "אנחנו חייבים להחזיר את האמון בין האזרחים להנהגה. חייבים ממשלה שתאחד אותנו. לא ממשלת ימין, לא ממשלת שמאל – ממשלת אחדות ישראלית.", אמר לפיד.

לפדי אמר כי הוא מצפה לקבל מהנשיא את המנדט אחריו במקרה שלא יעלה בידיו של נתניהו להרכיב ממשלה."אני רוצה להצטרף לנפתלי בנט: מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה בחירות חמישיות. היא חייבת ממשלה. לא ממשלת ימין, לא ממשלת שמאל. ממשלת אחדות ישראלית", אמר. "בממשלת האחדות הישראלית יהיו שלוש מפלגות ימין, שתי מרכז ושתי מפלגות שמאל. דיברתי עם כולם, נפגשתי עם כולם ואמשיך להיפגש. כולם מבינים שהגיע הזמן לשינוי. יש אצלנו נכונות אדירה ואני לא זוכר שום דבר דומה לזה".

לדברי לפיד, "אנחנו עושים הכל ונעשה הכל – כל דבר – כדי להקים פה ממשלת אחדות ישראלית. ממשלה מתפקדת, טובה, יציבה ואכפתית. מהיום הראשון של יש עתיד, אחדות היא הדבר שאנחנו חותרים אליו. אנחנו לא רוצים אחדות כי אין ברירה אחרת."

לפיד שב וקרא להקים ממשלת אחדות, "אנחנו רוצים אחדות כי זה הדבר הנכון. יש פה מיליוני ישראלים שנמאס להם לריב. נמאס להם מחוסר אחריות ושחיתות. נמאס להם מפולחן האישיות המביך שמתנהל מולם. בממשלת האחדות הישראלית יהיו שלוש מפלגות ימין, שתי מפלגות מרכז, שתי מפלגות שמאל. ככה נראית אחדות. כשאנשים שונים עם דיעות שונות מחליטים לעבוד יחד. "

‏לפיד השיב במענה לשאלת ‎הכתב טל שלו על היעדרותו מהטקסים ביום השואה ויום הזיכרון ותירץ כי: "סיימתי לשבת ולשמוע את נתניהו מפאר את עצמו. הטקסים הממלכתיים האלה הפכו לפולחן אישיות". אך הבהיר כי "בדיעבד אני שואל את עצמי אם זו לא הייתה טעות, לטוס לארה"ב בערב יום השואה כבן לניצולי שואה".

על האפשרות לצרף את המפלגות החרדיות אמר לפיד, "אנו לא פוסלים את הסיעות החרדיות, לא פוסלים אף אחד מלבד הכהניסטים. מניח שנדבר עם כולם (דרעי, גפני וליצמן) אבל גם אם הם לא יהיו בממשלה, זה לא אומר שלא נטפל בחברה החרדית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *