לפיד: "יש עדיין הרבה מאוד מכשולים, רוצים לרצוח את איילת שקד"

לפיד: "אם תהיה לי אפשרות אודיע כי עלה בידי להקים ממשלה עוד לפני רביעי". "נאום נתניהו היה מופקר ומסוכן, של אדם שאיבד את הבלמים. החולשה שלו מחלישה אותנו", הוא אמר בפתח ישיבת הסיעה

יממה לאחר שנפתלי בנט הצהיר בקולו כי ילך לממשלת שמאל, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס לדרמה הפוליטית בפתח ישיבת הסיעה: "מדינה מפולגת ואלימה לא תתמודד טוב לא עם האיראנים ולא עם הכלכלה. הנהגה שמסיתה אותנו אחד נגד השני, פוגעת ביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שניצבים בפנינו.", אמר לפיד.

"נאום נתניהו היה מופקר ומסוכן, של אדם שאיבד את הבלמים. החולשה שלו מחלישה אותנו.", הוא אמר.

לדבריו, "גם אם ליש עתיד היו 40 מנדטים, זו הממשלה שהייתי מקים. ימין, שמאל ומרכז. ממשלת אחדות. ממשלה שתדאג לכל אזרח ישראלי. כולל אלה שלא הצביעו בעדנו. כולל אלה שלא יהיו חברים בה.

לפיד חשף כי "לאיילת שקד הוצמדו אתמול מאבטחים. כי רוצים לרצוח אותה. נפתלי בנט עם מאבטחים. אני עם מאבטחים. אביחי מנדבליט. ליאת בן ארי. רינה מצליח, דנה וייס, גיא פלג. על כולנו יש איומי רצח ואלימות."

"ידידי נפתלי בנט, ראש הממשלה המיועד", החמיא לפיד לשותפו החדש, " בנט הגדיר אתמול מטרה לממשלה. הוא אמר, "להחזיר את האנחנו". זה לא רק נכון ברמה הערכית, זה נכון גם ברמה הקיומית.מדינה מפולגת ואלימה לא תתמודד טוב לא עם האיראנים ולא עם הכלכלה. הנהגה שמסיתה אותנו אחד נגד השני, פוגעת ביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שניצבים בפנינו."

לפיד המשיך: "אני רוצה להזכיר לכם מה ששכחנו: זה שאתה לא מסכים עם מישהו, לא אומר שאתה שונא אותו. זה שמישהו מתווכח אתך, לא הופך אותו לאוייב. לזה הגענו. לזה הגיעה ההסתה. אתמול נתניהו נאם ואמר שאם הוא לא יהיה בשלטון זו סכנה לעם ישראל. לבטחון ישראל. לחיילי צה"ל."

אם אתם רוצים לדעת למה אנחנו מוכרחים להחליף את השלטון בישראל. תלכו להקשיב לנאום הזה של נתניהו. זה היה נאום מופקר ומסוכן, של אדם שאיבד את הבלמים. החולשה שלו מחלישה אותנו.

בדיוק בגלל זה מוכרחה לקום הממשלה שאנחנו מנסים להקים. ממשלה שבה יושבים יחד אנשי ימין, שמאל ומרכז ואומרים לאזרחי ישראל: אנחנו יודעים לעבוד יחד, אנחנו לא שונאים אחד את השני.

לפיד התיחס למו"מ ואמר כי "עד הקמת הממשלה המיועדת יש עדיין הרבה מאוד מכשולים. אולי זה טוב, כי נצטרך לצלוח אותם ביחד. זה המבחן הראשון שלנו. לראות אם אנחנו יכולים למצוא בימים הקרובים פשרות חכמות, בשביל המטרה הגדולה.

לפיד ציטט מספר דברים: "ספר דברים אומר: "כי קרוב אליך הדבר מאוד, בפיך ובלבבך לעשותו". בעוד שבוע מדינת ישראל יכולה להיות בעידן אחר. פתאום יהיה שקט. שרים ילכו לעבוד, בלי להסית, בלי לשקר, בלי להפחיד אותנו כל הזמן."

"לפיד הזכיר בנאומו את המילה חאירות ואמר כי "אם תקום הממשלה הזו, מילת המפתח תהיה אחריות. לקחת אחריות. להחזיר את השקט הפנימי, לא להאשים אחרים, לא לחפש אוייבים, לא להגיד שכל מי שחושב אחרת מאתנו הוא בוגד וצריך להרוג אותו."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *