לפיד לא הפריע, גנץ יזם ותיכנן לבדו את חיסול צמרת הג'יהאד האיסלמי

בהוראת בני גנץ – כך יצא לפועל מבצע חיסול צמרת הג'יאהד האיסלמי

הכתב הלל ביטון רוזן מפרסם בערוץ 14 כי שר הביטחון בני גנץ העביר לצה"ל ולשב"כ שלושה תנאים לפני שניתן האור הירוק ליציאה למבצע.

בתקופה האחרונה התקבלו במערכת הביטחון התראות על חוליות גא"פ שמתכוונות לבצע פיגועי נ"ט כנגד מטרת איכות ישראליות, אזרחית או צבאית העלולה להביא לנפגעים רבים. לאחר מעצרו של השיח' באסם א-סעדי בג'נין בליל שני האחרון, התעצמו ההתראות והפכו לקונקרטיות יותר – וכאלה שעשוית להביא לפיגוע רב נפגעים.

ברביעי הוחלט לנסות ולמצות את האירוע במישור המדיני.

ביום חמישי, לאחר יומיים של חסימות צירים והצרת צעדיהם של תושבי העוטף, הבינו במערכת הביטחון כי התראה על כוונה ממשית של החוליות לבצע את הפיגוע לא תוסר בדרך מדינית – וכך הגיעו בלילה שבין חמישי לשישי להכרעה – יוצאים למבצע פגיעה בגא״פ.

על י הדיווח בחדשות 14, שר הביטחון בני גנץ התנה את היציאה למבצע בשלושה תנאים מצטברים: הראשון – במכת הפתיחה של המבצע יחוסל אחד משני הבכירים שסוכלו בימים האחרונים, תייסיר ג'עברי או חאלד מנסור.

השני – כל האחראים לתכנון פיגוע הנ"ט יסוכלו גם הם במהלך המבצע ולרבות פגיעה קשה במערך הנ״ט של הארגון. השלישי – מעצר של עשרות פעילי גא"פ ביהודה ושומרון בלילה שבין שישי לשבת.

ביום שישי, בשעה 15:00 לפני כניסת שבת, הגיעה ידיעת הזהב במערך המודיעין של השב״כ, ובה מיקומו של ג'עברי ובנוסף אליו ראש מערך הנ״ט – באיזור שג'עייה. כלי טיס של חיל האוויר יוצאים לדרך וב-16:16 בוצע הסיכול שארך כ-3 דקות ופתח את המבצע.

כן סוכלו כ-10 מחבלים של הג'יהאד האסלאמי, חוליות פעילים שהיו בדרכם לפיגוע נ"ט וצליפה.

דובר צה״ל מסר הבוקר לכתבים החרדים תידרוך על המבצע בה נמסר כי אחרי לילה שקט בעורף הישראלי אחרי מטח סיום שקיים צה״ל מהאוויר ומהקרקע לקראת הפסקת האש שנכנסה לתוקף לפני חצות, העורף יחזור לשגרה באופן מדורג החל מעכשיו בשעות הקרובות, מסכמים 66 שעות של מבצע עצים נגד הגא״פ.
פעלנו לא רק בעזה אלא גם באיו״ש ועצרנו מחבלים, הרסנו גם את ביתם של המחבלים מהפיגוע באלעד,0 נפגעים בעורף לשמחתנו ולמעלה מ-30 הרוגים פלסטינים ביניהם כל צמרת הפיקוד של הגא״פ, לא רק תייסיר ג׳אברי וחאלד מנסור, אלא עוד בכירים נוספים. תקפנו כמעט 200 יעדים, מחסנים, אמל״ח, עמדות נ״ט, פגענו במנהרה תת קרקעית התקפית שלא סיכנה ולא חצתה לישראל אבל הם היו רוצים להגיע לשם. מסכמים את הנתונים הבאים – פחות או יותר 1,000 רקטות נפלו לישראל, אחת מכל 5 נפלה ברצועה ובגלל זה יש לא מעט הרוגים פלסטינים ברצועה.בערך 900 מטרות נורו לשטח ישראל ויש 96% הצלחה, הרגנו בלתי מעורבים ביניהם נשים וילדים במספרים מאוד קטנים, רק אחד מכל 4 הוא בלתי מעורב – השלושה האחרים מחבלים. המדיניות בעורף תשתנה בדקות הקרובות, נתב״ג פתוח, הרכבת תחזור, מסכמים מבצע מוצלח מאוד נגד הגא״פ יחד עם שומר חומות- פגיעה משמעותית בחמאס, שובר גלים – באיו״ש, ועלות השחר – בגא״פ."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *