לפיד מסתבך עם פוטין: נוטה לפרסם כבר בימים הקרובים "תג מחיר" מדיני נגד רוסיה

תמיר מורג חושף ב'ישראל היום' כי ישראל נוטה לפרסם כבר בימים הקרובים "תג מחיר" מדיני נגד רוסיה, שיופעל במקרה שמוסקבה תממש את האיום לסגור את פעילות הסוכנות היהודית במדינה

ראש הממשלה יאיר לפיד, כינס היום (יום ראשון) דיון בראשותו בנושא פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה.

בדיון השתתפו : שרת העלייה והקליטה, שר הבינוי והשיכון, ושר האוצר. מנכ״לית משרד ראש הממשלה, מנכ״ל משרד החוץ וסמנכ״ל אירו אסיה, משנה לר׳ המל״ל וסגנית ר׳ המל״ל למדיניות חוץ. וכן נציגי הסוכנות היהודית: מנכ"לית הסוכנות היהודית – אמירה ארונוביץ, יו"ר הסוכנות – יעקב חגואל ומזכ״ל הסוכנות.

ראש הממשלה לפיד אמר בדיון כי היחסים עם רוסיה חשובים לישראל, הקהילה היהודית ברוסיה גדולה וחשובה ועולה בכל שיח מדיני עם הממשל במוסקבה. סגירת משרדי הסוכנות תהיה ארוע חמור, שישליך על היחסים.

ראש הממשלה הנחה את המשלחת המשפטית להיות מוכנה ליציאה למוסקבה מיד כשיתקבל האישור הרוסי לשיחות ולעשות כל מאמץ למיצוי הדיאלוג המשפטי במקביל להמשיך ולקדם דיאלוג מדיני בכיר בנושא.

עוד סוכם כי מנכ״ל משרד החוץ, ימשיך לתכלל את הנושא מול כל הגורמים.

תמיר מורג חושף ב'ישראל היום' כי ישראל נוטה לפרסם כבר בימים הקרובים "תג מחיר" מדיני נגד רוסיה, שיופעל במקרה שמוסקבה תממש את האיום לסגור את פעילות הסוכנות היהודית במדינה. מדובר בצעדים דיפלומטיים חריפים ברמת היחסים בין המדינות, ואף נשקל שינוי במדיניות הישראלית כלפי אוקראינה, גם אם בשלב הראשון לא יוכרז עליו באופן רשמי .

בצמרת המדינית שוקלים לפרסם את "תג המחיר" עוד לפני הדיון המשפטי בנושא הסוכנות, שייערך במוסקבה ביום חמישי :

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *