לפיד מפתיע: "אם יש עבודות רכבת בשבת בב"ב – זה מאד לא בסדר"

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד סיפק הבוקר, בראיון ל'קול ברמה', מספר התבטאויות מפתיעות. לפיד הצהיר הבוקר כי "אם היועץ יחליט שלא להגיד כתב אישום נגד נתניהו אני אקבל את זה לחלוטין"

בראיון לנועם זיגמן הבוקר ב'קול ברמה', התייחס יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד לכמה סוגיות בוערות על הפרק, חודשים ספורים לפני הבחירות.

לפיד האשים את נתניהו כי הדיבורים שלו על ההתקפה בסוריה, נובעים משיקולים פוליטיים: "דווקא במערכת הבחירות, ראה״מ החליט להוריד את מסך העמימות סביב התקיפות בסוריה. ישראל סתם דוחפת את האירנים לתגובה, ללא שום תועלת מבצעית, רק כי ראש הממשלה רוצה לדבר על זה בטלויזיה. ההגיון אומר שהוא עושה זאת משיקולים פוליטיים נטו".

באשר לחקירות נתניהו, אמר לפיד כי "היועץ צריך לפרסם את ההחלטות כשהן מוכנות, גם לפני הבחירות. נתניהו הקדים את הבחירות כדי שלא יספיקו לעשות שימוע, ועכשיו הוא אומר שאסור לעשות שימוע כי אין זמן. זאת התנהגות היסטרית, הוא מתפרק לנו מול העיניים".

לצד זאת  הפתיע לפיד כשאמר: "אם היועץ יחליט שלא להגיד כתב אישום נגד נתניהו אני אקבל את זה לחלוטין".

בראיון הביעה לפיד תמיכה בלא אחר מאשר מאבק השבת החרדי ואמר: "אם היתה החלטה ממשלתית שעושים עבודות בשבת בבני ברק, הייתי הולך להפגין יחד עם גפני. אם אכן מתקיימות עבודות ברכבת בבני ברק, ומפריעים את מנוחת השבת, זה מאד לא בסדר".

בדבריו התייחס גם לחיבורים האפשריים לקראת הבחירות ואמר: "אני מדבר עם כל השחקנים הרלוונטים במערכת הפוליטית. מה שאתה שומע על ההסכמות ביני לבין גנץ, זה לא נכון. החיבורים יקרו במהלך חודש פברואר".

לפיד הוסיף ואמר: "למרות שמרגיז אותי מסע הדה לגטימיציה שעושים לשמאל, אני לא אחבור לשמאל. לא אשב באף ממשלה שבראשה עומד אדם שהוגש נגדו כתב אישום. מעבר לכך, אני לא פוסל את תנועת הליכוד".

לפיד סיפר גם כי "חוץ מליצמן שאיתו לא החלפתי מילה מימיי, אני ביחסים סבירים עם רוב חברי הכנסת החרדיים".

והאם יהיה חרדי ב'יש עתיד'? לפיד: "כרגע אני עוד לא מדבר על הרכב הרשימה, אבל לצערי לא נראה שיהיה חרדי ברשימת ׳יש עתיד׳ בסיבוב הזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *