לפיד נחת בדובאי ושיבח את נתניהו: "הארכיטקט של הסכמי אברהם"

בטקס חנוכת השגרירות באבו דאבי שיבח שר החוץ יאיר לפיד את ראש  הממשלה היוצא נתניהו ואמר כי "הוא הארכיטקט של הסכמי אברהם". לפיד צפוי לחנוך את הקונסוליה הישראלית ישראל בדובאי.

בטקס חנוכת השגרירות באבו דאבי שיבח שר החוץ יאיר לפיד את ראש הממשלה היוצא נתניהו ואמר כי "הוא הארכיטקט של הסכמי אברהם". לפיד צפוי לחנוך את הקונסוליה הישראלית ישראל בדובאי.

"זהו רגע היסטורי, וגם תזכורת לכך שההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם", אמר לפיד בטקס חנוכת השגרירות. "היא נקבעת בידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה, אבל מוכנים לשנות אותה. היא נקבעת בידי אנשים שמעדיפים את העתיד על פני העבר. הסכמים נחתמים בידי מנהיגים, אבל שלום עושים עמים. מה שנחתום היום אינו סופו של התהליך, אלא התחלה".

"ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה. עם כל שכניה",  הוסיף לפיד. "אנחנו לא הולכים לשום מקום. המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האזור להכיר בזה, ולבוא לדבר איתנו. השלום אינו פשרה, הוא ההחלטה הנחרצת ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא נצחונו של כל מה שטוב בנו".

לפיד שיבח את נתניהו ואמר: "אני מודה בשם כולנו לראש הממשלה הקודם של ישראל, בנימין נתניהו, שהיה הארכיטקט של הסכמי אברהם והאיש שעמל עליהם ללא לאות", אמר. "הרגע הזה הוא שלו לא פחות מאשר שלנו. אני מודה לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ולנשיא ארה"ב הנוכחי ג'ו ביידן על תמיכתם חסרת הפשרות".

במעמד מרגש בראשות שר החוץ הישראלי, יאיר לפיד ושרת התרבות והנוער האמירתית, נורה אל קאעבי, נערך טקס קביעת מזוזה, בשגרירות ישראל באבו-דאבי.

הרב לאיחוד האמירויות, הרב לוי דוכמן ברך: ״ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם אשר קדשנו במצותיו וציוונו לקבע מזוזה".

בטקס קביעת המזוזה השתתפו גם: מנכ״ל משרד החוץ, אלון אושפיז, והממונה מטעם משרד החוץ הישראלי, איתן נאה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *