לפיד: "נקים ממשלה שתפשר בין חרדים לחילונים"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, התייחס בהצהרה מיוחדת לתקשורת אחרי קבלת המנדט מהנשיא לאפשרות שתוקם ממשלת אחדות: "ממשלת אחדות ישראלית היא לא פשרה – היא מטרה. זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו.".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, התייחס בהצהרה מיוחדת לתקשורת אחרי קבלת המנדט מהנשיא לאפשרות שתוקם ממשלת אחדות: "ממשלת אחדות ישראלית היא לא פשרה – היא מטרה. זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו.".

לדבריו, "זו תהיה ממשלה מורכבת, אבל תהיה לה מטרה פשוטה: להוציא אותנו מהמשבר. ממשבר הקורונה, מהמשבר הכלכלי, מהמשבר הפוליטי, בעיקר מהמשבר בתוכנו, בתוך עם ישראל.".

אני מאמין בכוונות הטובות של שותפי העתידיים – בנפתלי ובני, גדעון ומרב, איווט וניצן.

לפיד הוסיף: "נשיא המדינה נתן לי אתמול את המנדט לנסות להקים ממשלה בישראל. אמרתי לכבוד הנשיא: "ממשלת אחדות ישראלית היא לא פשרה – היא מטרה." זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו. וכמו כדי להוכיח את זה. מיד עלה לשידור ראש הממשלה נתניהו. שוב משמיץ, שוב משסע. תוקף הכי נמוך שאפשר. את נפתלי, את גדעון, את השמאל אותי. סגנון שמבייש את התפקיד ואת האדם."

בדיוק את זה אנחנו רוצים לשנות. כעסנו מספיק, שנאנו מספיק, רבנו מספיק. ישראל היא מדינה פצועה. היא זקוקה לשקט, זקוקה לאחדות, מוכרחה – חייבת! – ממשלה מתפקדת. אם נצליח להקים ממשלה היא גם תנהג אחרת כלפי האופוזיציה. לא נשמיץ, לא נקטין, נכבד אותם, נטפל כמיטב יכולתנו גם בבעיות של אלה שלא הצביעו לנו.

נפתלי בנט אמר אתמול בצדק שממשלת אחדות תמנע בחירות חמישיות – אבל זה רק חלק מהעניין. המטרה העיקרית שלה, האתגר העיקרי שלה, יהיה להתחיל פה משהו אחר: נקי, הגון, מתפקד.
אנחנו מנסים ליצור פה ברית ישראלית של אנשים הגונים, שהם גם פטריוטים. אני מאמין בכוונות הטובות של שותפי העתידיים – בנפתלי ובני, גדעון ומרב, איווט וניצן.

הם אנשים שונים עם דיעות שונות, אבל זה שמישהו לא מסכים אתך, לא הופך אותו לאוייב. כולם אוהבים את המדינה הזו מעומק ליבם. הם רוצים לבנות, ולתקן וליצור שיתופי פעולה שלא ראינו פה כבר הרבה שנים.

"לכולנו יש עבר. כל אחד מאתנו סוחב אחריו חמישה ציטוטים שהוא מתחרט עליהם. דברים שהוא לא היה צריך לומר. דיעות שהוא שינה. אין לי שום כוונות לעסוק בזה. מי שרוצה להתקע בעבר, בעיה שלו.

על היחס לחרדים אמר לפיד, "לבנות לילדים שלנו כיתות בתי ספר, לתקן את היחסים בין חרדים לחילונים, לחזק את מערכת הבריאות, לקדם את החברה הערבית יחד עם נבחרי הציבור שלה, לצמצם פערנחנו לא נמצאים כאן כדי להלחם על העבר, אלא על העתיד. מי שרוצה לריב ולכעוס, שיריב ויכעס. אנחנו מעדיפים ללכת לעבוד למען אזרחי ישראל.
ים חברתיים. "

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *