לפיד ציטט פסוקים מחומש 'ויקרא': הנאום הראשון של ראש הממשלה הזמני

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר היום (שבת) בהצהרה ראשונה בתפקידו החדש כי צפויים עוד הסכמים עם מדינות ערב אחרי הסכמי אברהם.

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר היום (שבת) בהצהרה ראשונה בתפקידו החדש כי צפויים עוד הסכמים עם מדינות ערב אחרי הסכמי אברהם.

על חיזבאללה אמר: "אל תנסו אותנו, ישראל תדע להשתמש בכוחה אל מול כל איום ואויב". לפיד, שנכנס לתפקידו אתמול, הודה לראש הממשלה היוצא נפתלי בנט "על הישגים כלכליים וביטחוניים שלא נראו פה שנים" והוסיף: "הפילוג מאיים עלינו כאן במדינה יותר מאי פעם בגלל הפוליטיקה".

"אני רוצה בפתח דבריי להודות לראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל, נפתלי בנט, על הגינות וחברות, על כך שהוביל ממשלה בשנה האחרונה להישגים כלכליים וביטחוניים שלא נראו פה שנים", אמר. "תודה מיוחדת לעובדה שאזרחי ישראל רואים השבוע העברת תפקיד מסודרת בין אנשים שמקיימים הסכמים".

"אנחנו מאמינים שישראל היא מדינה יהודית", המשיך לפיד. "אופייה יהודי, זהותה יהודית. גם יחסה לאזרחיה הלא יהודים הוא יחס יהודי. ספר ויקרא אומר: 'כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ'. אנחנו מאמינים בעוד דבר: שמותר לנו לא להסכים. חופש הביטוי הוא עקרון יסוד. חופש העיתונות הוא המרכיב שבלעדיו לא תתכן דמוקרטיה. מוטל עלינו להקדיש מאמץ לגילוי העובדות והבנת האמת".

הליכוד מסר בתגובה:

שבוע טוב לאזרחי ישראל.

5 הערות על מה שאמר ולא אמר הערב ראש המעבר יאיר לפיד:

1 – לפיד לא אמר מילה על ההתמודדות של כל אזרחי ישראל בשנה האחרונה – עליית מחירים מטורפת תחת הממשלה בהנהגתו, שהוא לא עשה דבר כדי לעצור אותה.

בשנה האחרונה מחיר הדלק זינק ב-26%, מחירי הדירות ב-16%, מחירי המזון ב-15%, מחיר החלב ב-5%, מחיר החשמל ב-6%. המשכנתאות עלו במאות שקלים לחודש לכל משפחה.

2 – גם הערב לפיד ניסה להסתיר את העובדה שהממשלה היחידה שהוא יכול להקים היא עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת של אחמד טיבי ואיימן עודה. רק ביום שישי האחרון נחשף שהוא שלח את מנכ״לית משרדו נעמה שולץ למועצת השורא עם צ׳ק פתוח. ממשלה כזו היא סכנה אמיתית לביטחון ישראל. הברירה בבחירות הקרובות היא ממשלה לאומית חזקה בראשות הליכוד שתדאג לכל אזרחי ישראל, או ממשלה נסחטת של לפיד עם האחים המוסלמים והמשותפת.

3 – לפיד דיבר על ארבעת הסכמי השלום ההיסטוריים שראש הממשלה לשעבר נתניהו הביא, אך שכח לציין שהליכוד ונתניהו הם אלה שהביאו אותם ושלפיד לא הצביע בעדם.

4 – לפיד דיבר גבוהה-גבוהה על המאבק נגד איראן. הוא שוב שכח לציין שהוא תמך בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן ותקף את ראש הממשלה לשעבר נתניהו שהתייצב נגד הנשיא אובמה נגד ההסכם הזה. בשנה האחרונה איראן דהרה לארסנל של פצצות גרעין ויאיר לפיד, כשר חוץ וכראש ממשלה חליפי, שמר על שתיקה רועמת ולא אמר או עשה דבר נגד איראן מעל שום במה בינלאומית חשובה.

5 – לפיד דיבר על אחדות אך רק לפני ימים אחדים הוא התייחס למצביעי הליכוד כאל ״כוחות האופל״ והקים ממשלה שהדירה את מיליוני אזרחי ישראל לטובת תומכי טרור ושוללי הציונות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *