לפיד שאל את סער: "אתה רוצה לפתור או לפרק?"

ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה היתה מתוחה במיוחד. גדעון סער שעל פי הדיווחים בתקשורת מנהל מגעים עם נתניהו היה עצבני ואמר שאי אפשר להמשיך כשיש מפלגות שעושות מה שהן רוצות

הכתבת דפנה ליאל מדווחת כי ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה היתה מתוחה במיוחד. גדעון סער שעל פי הדיווחים בתקשורת מנהל מגעים עם נתניהו היה עצבני ואמר שאי אפשר להמשיך כשיש מפלגות שעושות מה שהן רוצות, לפיד השיב לו: "השאלה היא איך מתמודדים עם זה, והאם אתה רוצה לפתור או לפרק".

‏אחרי ישיבת ראשי המפלגות, לפיד נכנס לחדר של סער בכנסת.

ראשי המפלגות לא מבינים למה סער לוקח אל המשבר לקצה ומעריכים שהוא פתיר. לדבריהם אם סער יחליט שהממשלה תמשיך להתקיים כך יהיה, וגם סילמן לא תסכן בהפרשה אם תדע שהממשלה ממילא תמשיך לתפקד.

במרצ הוחלט להצביע בעד חוק יו"ש, ולמעשה חברי מפלגת רע"ם נותרו היחידים שאיתם טרם הושגו הבנות. ח"כ מוסי רז ממרצ: "כל הסיעה תצביע ביחד על החוק".

גורמים ביש עתיד לא מתרגשים מהפרסומים על המו"מ בין תקווה חדשה לליכוד: "סער מעביר מסר לשותפים בקואליציה שכדאי להם לתמוך בהצעות החוק של 'תקווה חדשה' כי יש לו אופציות אחרות על השולחן".

בצלאל סמוטריץ' לא מתרשם מהמגעים: "עבאס כבר התקפל ויצביע בעד הארכת התקנות ליהודה ושומרון. טאהא וגנאים כרגיל עושים שרירים בכאילו וכרגיל בשביל עוד כמה מליונים יתקפלו גם הם. וזה הניצחון וההישג הכי גדול של ההתיישבות ושלנו כאופוזיציה. גם הערבים מבינים שההתיישבות היא עובדה מוגמרת וחלק בלתי נפרד מישראל."

בנתיים, ח״כ ג׳ידא רינאווי זועבי מהקואליציה התיבה תנאים משלה כדי שתתמוך בתקנות יהודה ושומרון- החלטה על קרן ערבויות מדינה לנוטלי משכנתאות מהחברה הערבית.

הקמת צוות שיבחן הקמת ישוב קהילתי ערבי חדש בצפון. החלטה על תקציב של 500 מיליון שח לעיר נצרת. החלטת ממשלה על ייצוג הולם לערבים בשירות המדינה. החלטה בנושא קרקעות למוסדות לימוד.

הכתב יובל שגב כתב כי "בליכוד מקיימים מגעים עקיפים עם אלקין ושקד כבר שבועות. למרות ההכחשות. מגעים שמתגברים ככל שהקואליציה מתערערת. התגברות המגעים מול אלקין נובעת בין השאר מההעדפה לקחת את חברי הליכוד לשעבר על פני אנשי ימינה אליהם בכירים בליכוד בראשם לוין מתנגדים."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *