לקט מתורת הרבי מליובאוויטש לחג החנוכה להורדה

סגורים בבית בחג? העמיקו בתורה: לקט מתורת הרבי מליובאוויטש לחג החנוכה להורדה

הסגר שאמור להיות מוטל בשעות הערב של חג החנוכה, יביא רבים מהציבור לחפש תעסוקה מעניינת, כתחליף לפעילויות המשפחתיות המגוונות שאליהן היינו רגילים בכל שנה.

במכון 'אור החסידות' הזדרזו למלא את החלל, והם מאפשרים לציבור הרחב להוריד ללא כל עלות חוברת עם לקט מעמקי תורתו של הרבי מליובאוויטש על החג.

בין יתר הנושאים המבוארים בחוברת בהעמקה נפלאה המתאימה בו זמנית לכל יהודי – כשיטת לימודו של הרבי – הן לבן תורה והן ל'בעת עסק': מדוע טימאו היוונים את השמנים ולא איבדום לגמרי? מדוע לחמו היוונים – שהיו חכמים גדולים – נגד טומאה וטהרה דוקא? מדוע לא מוזכר נס הדלקת המנורה בנוסח "ועל הנסים"? מדוע לא מפרטת הגמ' את הנס דנצחון המלחמה כששואלת "מאי חנוכה"? מדוע לא מפרטים בנוסח "הנרות הללו" את הנסים שבנצחון המלחמה?

בנוסף מבוארים בחוברת גם נושאים נוספים, כמו: "בין אמונה טהורה בהקב"ה לחישובים השכליים של היוונים הטמאים", תירוץ שיטת הרמב"ם על חיוב שמחה אף שבש"ס לא נזכר אלא הלל והודאה, הפלוגתא אם שני הנסים הוו בגדר "זה וזה גורם" לתקנת היו"ט, או דעיקר הגורם הוא נס פך השמן ועוד…

במכון 'אור החסידות' אומרים: דווקא מתוך החושך הכפול ומכופל שחווינו בשנה האחרונה, עם הקורונה, קורבנותיה ומגבלותיה, אנו מציגים לציבור הרחב אור חדש שיאיר את חנוכה באורה של פנימיות התורה. אנו תקווה שהאור הזה יאיר לכל אחד מהלומדים בחוברת את ליבו ואת משפחתו, עד לאור הגדול של הגאולה האמתית והשלימה.

לתועלת גולשי אקטואליק החוברת העשירה והגדושה, מצורפת להורדה ולקריאה
לקריאה והורדה לחצו כאן
להורדת הקובץ באנגלית

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *