לקצץ את קצבאות הילדים לחרדים? זו תשובתו המפתיעה של מנכ"ל ביטוח לאומי

מאיר שפיגלר יורה לכל הכיוונים: למי שאין סיבה מוצדקת לא לחזור לעבודה – צריך להפסיק את דמי האבטלה. שאול מרידור התנגד לתת אבטלה למי שעובד אפילו שעה בחודש. הפקידות הבכירה אינה חלק מהעם, היא חייבת להתחבר. ויש גם תחזית קשה: השוק לא יחזור למה שהיה לפני הקורונה

שנת הקורונה הפכה את מנכ"ל ביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, לאחת הדמויות המרכזיות בניהול הכלכלי של המשבר. מקבלי ההחלטות ובהם שר האוצר וראש הממשלה התקשרו אליו לא פעם כדי להתייעץ בנוגע לתוכניות הסיוע למובטלים והוא עצמו עמד מאחורי חלק מהיוזמות.

שפיגלר (62) שמונה לתפקיד על ידי שר הרווחה לשעבר ח"כ חיים כץ לא דמיין לעצמו שכך תראה השנה הרביעית לכהונתו. במרץ שנה שעברה זינק מספר התביעות החדשות לדמי האבטלה מ-8,500 בשבועיים לקרוב למיליון. למרות האתגרים הרבים שהיו בדרך, שפיגלר מרוצה מתפקוד הביטוח הלאומי ומשוכנע שיש להפוך אותו לגוף עצמאי.

יש לו בטן מלאה על תפקוד אנשי אגף התקציבים במיוחד בתחילת המשבר, הוא חושב שאינטרס המדינה הוא לשלב כמה שיותר חרדים ובני המיעוטים במעגל התעסוקה, אך באותה נשימה הוא מציע שלא לגעת בקצבאות הילדים "לאן כבר יקצצו את זה?"

עוד אומר שפיגלר לוואלה: "צריך לתעל את הסיוע לאלה שממש זקוקים לו – לאזן בין הרצון להחזיר כמה שיותר עובדים לעבודה ובאותה נשימה לא לשכוח את אלה שלא הצליחו למצוא מקום עבודה, בגלל המון סיבות, בין היתר בגלל גילם, צריך לדאוג גם להם, שהם לא יגיעו למצב של פת לחם. הרי כולם עבדו לפני המשבר, אף אחד לא רצה את המשבר כדי להיפלט משוק העבודה.

"יש לא מעט אנשים בגילאי 50 ומעלה שמשוועים לחזור לעבודה, הם שולחים קורות חיים בלי סוף, והם לא מצליחים. ויש שם אנשים מוצלחים מאוד שרוצים לחזור לעבודה, הם לא רוצים לשבת באפס מעש בבית".

על המשך סיוע בחל"ת מהמדינה: "במצבים שמצדיקים את זה, חייבים להמשיך ולתמוך באותה אוכלוסייה שתפעל כמיטב יכולתה כדי לחזור לשוק העבודה והיא לא תצליח לחזור. צריכים להיות הגונים ולומר – השוק לא יחזור להיות כמו שהוא היה, הוא יתכווץ. העסקים התייעלו, הם ינסו לנצל טוב יותר את כוח העבודה הקיים ולהפחית היכן שניתן ממצבת כוח האדם שלהם. הם אומרים את זה בריש גלי".

לסיום אומר שפיגלר כי הדבר המרכזי שהממשלה החדשה צריכה לעשות היא החזרת המשק לפעילות כמה שיותר מלאה כמה שיותר מהר, עם יצירת מקומות עבודה, הכשרות מקצועיות, כל אותם מרכיבים שאמורים לגרום לכך שהמשך יחזור לעצמו ואפילו יתפתח מעבר לכך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *