לקראת החופש הגדול: חברת החשמל קיימה סדנת בטיחות בחשמל לילדי חינוך מיוחד

מדובר בהדרכה ראשונית ותקדימית במערכת החינוך המיוחד, להכרת מרכיביי רשת החשמל ולאיתור המפגעים בה, בעזרת טכנולוגיה חדשנית של מציאות מדומה VR-virtual reality. באמצעות משקפי ה-VR, התלמידים נחשפים לסימולציה של סביבה, המתבצעת באמצעות מחשב, קונסולה ייעודית או טלפון נייד, באופן הנותן למשתמש אשליה כי הוא נמצא בסביבה המציאותית אותה מדמה המחשב. משקפי ה-VR משלבים מציאות רבודה AR- Augmented Reality, של אלמנטים וירטואליים המתמזגים עם הסביבה האמיתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי.

עוז עזריאלי, מנהל תוכנית "נתיב האור" של חברת החשמל: "משקפי ה-VR מסייעים לחברת החשמל להעביר את המידע החשוב של בטיחות בחשמל ושמירה על כללי זהירות בקרבת חשמל, לשגרירי נתיב האור בארץ כולה ובלמעלה מ-250 קבוצות יישוביות, במיוחד עכשיו לקראת החופש הגדול. החידוש הפעם הוא שבאמצעות טכנולוגיה חדשנית שאינה מצריכה כוח אדם רב אנו מלמדים מידע מציל החיים בצורה אינטראקטיבית, דינמית, מעניינת ומותאמת לקצב של הדור הצעיר. טכנולוגית ה-VR מעולם לא נוסתה בקרב ילדי החינוך המיוחד והיום תרגלנו אותה בהצלחה ביחד עם 13 תלמידי בית הספר "מגד" ברעננה".

התלמידים, הכירו ביושבם בכיתה את מרכיבי הרשת במתח נמוך ובמתח גבוהה "יצאו" לסיור וירטואלי ברחבי רשת החשמל ואף התנסו במשחק של זיהוי ואיתור מפגעים ברשת, הכולל ניצוצות ברשת, ארון חשמל פתוח, ענפי עץ על התיילים ועוד. הפעילות התקיימה בשילוב עם google expeditions.

אודות תכנית נתיב האור

תוכנית "נתיב האור" של חברת החשמל בשיתוף עם משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, מחנכת ילדים, ובאמצעותם גם את מבוגרים, להתנהגות נכונה בסביבה צורכת חשמל. התכנית פןעךת כבר 14 שנה , בכ-1570 בתי ספר יסודיים בכ-220 רשויות, התוכנית נולדה כתוצאה מן הצורך להתמודד עם חוסר בקיאות הציבור בנושא בטיחות בשימוש בחשמל, כאשר הנחת היסוד היא שהתנהגות נכונה ובטוחה תגיע ממקום של ידע וחוויה. ב"נתיב האור" הושם דגש על יצירת שינוי תרבותי ואקלים של בטיחות. בבתי הספר מתקיימות פעילויות בהנחיית מתנדבים מקרב עובדי חברת החשמל, המציגים וממחישים בכל החושים את תהליך הפקת החשמל וכללי הבטיחות בשימוש בו, כאשר השנה יוכשרו לטובת התוכנית עובדי חברה נוספים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *