לקראת חתימה: ראש המוסד יצא לאבו דאבי

בפגישה ככל הנראה ייחתם הסכם הנורמליזציה וכן יתואם מפגש בין מנהיגי המדינות בעוד שבועות

ראש המוסד יוסי כהן יעמוד בראש משלחת ישראלית שתצא בתחילת השבוע הבא לאבו דאבי במטרה לקדם את הסכם השלום עליו הצהיר אמש ראש הממשלה בנאומו. בפגישה ככל הנראה ייחתם הסכם הנורמליזציה וכן יתואם מפגש בין מנהיגי המדינות בעוד שבועות.

בכירים לשעבר במערכת הביטחון התקשרו לברך את ראש המוסד על כך שזירז את השגת ההסכם. "לא חשבתי שאתרגש כך, קצת כמו נער", אמר כהן, "אמש היה ערב מרגש מאוד למוסד. התפקיד שלנו במוסד הוא לא רק למנוע התדרדרות למלחמה או לסכל פיגועי טרור נגד ישראל, אלא גם לזהות הזדמנויות שונות לשלום ברחבי האזור, ולפעול בכל הכוח כדי לקדם אותן. זה מה שעשינו, וזו תחושת סיפוק אדירה לכל עובדי ועובדות המוסד שעסקו במלאכה החשובה הזו ותרמו לקידומו של ההסכם. אני גאה בהם".

בכנס הרצליה הבינלאומי בשנה שעברה, רמז כהן על הכיוון המסתמן: "המוסד נועד להגן על ישראל מסכנות המלחמה, אך יש לו בעיניי תפקיד לא פחות חשוב. לזהות הזדמנויות לשלום. ויותר מכך, ליזום מהלכים היכולים לקדם שלום".

"שלום הוא ערך נעלה, ואת עקרונות הלחימה שלנו, הכוללים תעוזה, יצירתיות וחתירה למגע – אנחנו מיישמים גם במערכה על השלום", אמר כהן, "כדי להעצים את היכולות שלנו במשימה החשובה הזו ובעת הזו, וניצול מנופי השפעה מדיניים, הקמנו מנהלת המתמקדת בתחום המדיני-אסטרטגי, ונועדה לקדם אותו בכל האמצעים המגוונים העומדים לרשות המוסד. המוסד מאתר כיום הזדמנות נדירה, אולי ראשונה בהיסטוריה של המזרח התיכון, להגיע להבנה אזורית שתוביל להסכם שלום כולל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *