לקראת סגר בראש השנה? "60 אחוז מהחולים – מחוסנים"

גורם שנכח אתמול בקבינט הקורונה גילה כי "60 אחוז מהחולים – אנשים מחוסנים. אנחנו במסלול של סגר בראש השנה".

חשש מעליית התחלואה: גורם שנכח אתמול בקבינט הקורונה גילה כי "60 אחוז מהחולים – אנשים מחוסנים. אנחנו במסלול של סגר בראש השנה".

אותו גורם שנכח בדיון בקבינט אמש הזהיר כי "אם הציבור לא יקפיד – ישראל תיכנס לסגר בראש השנה".

משרד הבריאות פרסם הערב את נתוני התחלואה, שמהם עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 754 מאומתים לקורונה. ברחבי הארץ מאושפזים 90 חולי קורונה, בהם 52 שמצבם מוגדר קשה – מתוכם 15 מונשמים. מדובר בעלייה הן במספר החולים הקשים – אתמול נוספו שישה ומחצות עוד עשרה – והן במספר המונשמים.

החל משבוע הבא,שוטרים יחזרו לתת קנסות על מסיכות במקומות סגורים. האכיפה חוזרת לראש סדר העדיפויות של המשטרה.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, קיימו מסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים ובה סיפקו מספר תידרוכים בעקבות התפשטות נגיף הדלתא למרות גל החיסונים.

בנט המליץ לישראלים "שלא לנסוע לחו"ל", ומתריע כי "כל העולם הופך להיות אדום – ולכן אל תזמינו טיסות" , בנט אמר כי כבר בשעות הקרובות יחלו שוטרי משטרת ישראל לחלק דו"חות.

בנט אמר כי: "החיסונים מועילים מאוד אבל החיסונים לבד אינם מספיקים מול מוטציית הדלתא". לדבריו, "המוטציה חדרה לישראל באפריל-מאי והיא המקור לעלייה הזו. עד לפני כמה שבועות כל ישראלי יכול היה לעלות על מטוס ולטוס לכל מדינה. הייתה פה אוטוסטרדה פתוחה לרווחה של מוטציות ונגיפים. זו הזנחה חמורה שהייתה קיימת במשך שנה וחצי, יום הכיפורים של הטיפול בקורונה וזו שאננות של קודמנו"

רה"מ אמר הוא לא מתכון להטיל סגרים בשלב הראשון: "אצלנו כליאת אנשים בבית שלהם זה המוצא האחרון. בגל החדש אנחנו רוצים לתת הזדמנות לדרך חדשה – דרך אחרת. דרך של אמון עם הציבור, נציג את הדברים כמו שהם וננסה לנצח את הקורונה בלי סגרים אבל זה תלוי בציבור"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *