לקראת סיום? במשרד הבריאות טוענים "הביקוש לבדיקות קורונה ירד"

כמות הבדיקות ירדה בימים האחרונים ככל הנראה בעקבות חוסר הביקוש, אך גם כמות הנדבקים ליום ירד באופן משמעותי. במשרד הבריאות נערכים בכל זאת להגדיל את מספר הבדיקות עד 20 אלף ביום

במשרד הבריאות מעדכנים הבוקר כי לאחר ימים ארוכים קיבולת המעבדות לבדיקות קורונה עלתה לכדי 15,000 בדיקות ליום, זאת לצד המעבר של הבדיקות לקופות החולים וכן החתימה על הסכם עם חברת BGI שתעלה את היכולת גם מעל 20 אלף ביום.

במשרד הבריאות הודיעו כי הם נערכים לביצוע סקרים יזומים באזורי סיכון וכן לשינוי התוויות לבדיקות. הדבר מתבצע בין היתר בגלל ירידה משמעותית בפניות האזרחים לבדיקות.

במשרד מציינים כי בימים האחרונים ישנה ירידה במספר הפניות לבצע קורונה וכן ישנה ירידה במספר האנשים בעלי תסמינים של מחלת הקורונה שמבקש להבדק – וכפועל יוצא ישנו מספר נמוך יותר של אנשים שמגיעים לבדיקות בפועל.

מפילוח הנתונים עולה שככל הנראה בשל חוסר ביקוש ישנה ירידה בכמות הבדיקות, על כן בתאריך 25/4 בוצעו 9,031 בדיקות ונמצאו 160 נבדקים חיוביים לנגיף. ואילו בתאריך 26/4 בוצעו 8,393 בדיקות ונמצאו 88 חיוביים לנגיף. בתאריך 27/4 בוצעו 9,546 בדיקות ונמצאו חיוביים לנגיף 110 מהנבדקים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *