לקראת פיצול? ביטאון דגל התורה במתקפה על בעלזא

ביטאון דגל התורה במתקפה על מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א בעקבות כך שהתיר ללימוד בצורה עקיפה בממ"ח החרדי המשלב לימודי ליב"ה

לקראת פיצול? ביטאון דגל התורה במתקפה על מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א בעקבות כך שהתיר ללימוד בצורה עקיפה בממ"ח החרדי המשלב לימודי ליב"ה. ביתד נכתב בעמוד הראשון כתבה מרכזית בה מצוטטים בכירים חרדים ב"מתקפה חסרת תקדים נגד גורמים חרדים הרוצים להצטרף לתוכנית הפיתויים של משרד החינוך ובכך לפגוע בשמירה על עצמאות החינוך החרדי".

יש לציין כי בישיבת יהדות התורה התפתח עימות בין גפני לאייכלר. גפני ביקש מאייכלר להסיר את החוק שעלול להועיל לדבריו למפלגות השמאל. אייכלר סירב. וטרם החליט אם יקדם את החוק.

אייכלר עצמו הגיב לבשורת לימודי הליבה כי מאז בשורת החינוך העצמאי לא הייתה בשורה כזאת לציבור החרדי. זה לא הסכם של בעלזא מול משרד החינוך, זה הסכם של החינוך מול האוצר עבור כל מוסדות החינוך החרדי. האפליה בין ילדים חרדיים תופסק. כל מה שעשינו היה בהכוונת גדולי ישראל."

עיתונאי הטוויטר פירשנו את המהלך כאילו דגל התורה קוראת תיגר על אחותה החסידית ומתכונת להיפרד ממנה.

מנחם קולדצקי‏ כתב: "מתקפה חסרת תקדים ביתד על בעלזא. הפיצול הולך ומתקרב בצעדי ענק. המשמעות; לביבי אין 61".

דב אייכלר, חסיד בעלזא לשעבר כתב: "‏זה כבר לא עניין פוליטי או כלכלי – לפעור פה נגד האדמו״ר מבעלזא, זה, בלשון המעטה, טעות אחת יותר מדי. סיכוי טוב שזה יסתיים במאמר התנצלות, למצער, -במלחמת עולם."

פרבר הוסיף: "הליטאים נגד בעלזא, הפיצול קרב ובא. הולך להיות חודש מעניין אצל החרדים".

כזכור, יום לפני שהממשלה הופכת לממשלת מעבר ולא יכולה לקבל החלטות של ממש חתמה מנכלית משרד החינוך דלית טאובר סופית על תוכנית תקצוב לפי יעדים לחינוך החרדי.

החל מראשון לספטמבר כל בית ספר חרדי שיתחייב ללמד 3 מקצועות ליב"ה ולהבחן עליהם יקבל תקצוב 100 אחוז גם אם הוא לא שייך לרשתות הגדול

‏בעקבות ההחלטה צפויה נדידה של בתי ספר פרטיים שהצטרפו לרשתות הגדולות מטעמי תקצוב וכעת יוכלו לקבל אותו תקצוב בלי כפיפות ובלי לקזז עמלת ניהול לרשתות.

מספר חסידיות גדולות כבר במגעים להצטרף בשבועות הקרובים. מדובר במכה למפלגות החרדיות שאבדו את המונופול על התקצוב המלא במגזר החרדי.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כל הכבוד לבעלז. יתד לא יעזו לתקוף ישירות. כמו שעשו למרן .הגיע הזמן לשלב הבא. מוסדות כלל חרדי ללא מחיצות וללא תורת הגזע בממון החרדי העובד.

    שפו

    בני הפרענק |
    הגב