לראשונה בארץ: ניתוח להחלפת מפרק ירך בעזרת טכנולוגיית ניווט

לראשונה בארץ שני ניתוחי החלפת מפרק ירך באמצעות טכנולוגיית ניווט חדשנית.

הניתוחים התבצעו על ידי צוות היחידה להחלפת מפרקים בהשתתפותם של ד"ר ידין לוי, ד"ר משה ליפשיץ וד"ר מיכאל טויבנשלק. ד"ר לוי, מנהל היחידה להשתלת מפרקים, התמחה בניתוחי מפרקים באמצעות טכנולוגיות ניווט באוסטרליה וכעת החל לבצע ניתוחים אלו בשערי צדק.

בניתוחים נעשה שימוש בפיתוח חדשני של טכנולוגית ניווט מתקדמת של חברת Brain Lab ובשיתוף עם חברת ג'ונסון את ג'ונסון. הטכנולוגיה מאפשרת למנתח ליישם את תוכנית הניתוח המוקדמת שתוכננה מראש. במהלך הניתוח מונחים על רגל המטופל ובעצם האגן מספר חיישנים שמראים את חלקי המפרק השונים. המערכת מציגה את התמונה הכוללת בזמן אמת, דבר שמאפשר דיוק מרבי.

ד"ר ידין לוי "הניתוחים עברו בהצלחה ואנו מצפים להחלמתן המהירה של המטופלות שכבר ירדו ממיטתן והחלו ללכת בעזרת פיזיותרפיסטית. בשנים האחרונות חלה עלייה גדולה במספר ניתוחי החלפת מפרקים עקב התבגרות האוכלוסייה. למרות התפתחויות בגישות ניתוחיות ואיכות המשתלים, עדיין אחד האתגרים בתחום זה הוא חוסר יציבות ופריקות של המפרק, שיכול לנבוע מהאופן בה הושתלו המרכיבים השונים בזמן הניתוח. מערכת הניווט מאפשרת דיוק בהשתלת המרכיבים והקטנת מרווח הטעות. אתגר נוסף הוא שחזור הביומכניקה של מפרק הירך ואורך הרגל המנותחת בפרט. מערכת הניווט מציגה את התוצאה הצפויה בתום הניתוח. בעזרת מידע זה ניתן להתאים תוך כדי הניתוח את אורך הרגל על מנת שבתום הניתוח הרגליים יהיו שוות באורכן".

מערכות ניווט קיימות בשוק כבר מספר שנים. מנתחים רבים נמנעו בעבר משימוש במערכות ניווט בשל סרבול בתפעול הניווט והארכת זמן הניתוח.

המרכז הרפואי שערי צדק רואה חשיבות רבה בשילוב טכנולוגיות מתקדמות בתחום השתלת מפרקים. מערכת הניווט החדשנית שבה נעשה שימוש אתמול, פשוטה להפעלה ואינה מאריכה משמעותית את זמן הניתוח. אנו מאמינים כי היתרון המשמעותי בשימוש בטכנולוגיה זו הינו, קבלת דיוק מירבי במיקום המשתל, דבר המוביל לשיפור התוצאות הקליניות ושרידות המפרק המלאכותי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *