לראשונה בישראל: ראש ממשלה מכהן על ספסל הנאשמים

היום צפויות להתקיים הפגנות בקרבת בית המשפט

היום זה יתרחש: לראשונה אזרחי המדינה יראו ראש ממשלה מכהן שמואשם באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, יושב בספסל הנאשמים בבית המשפט כאחד האדם.

נתניהו לאורך כל הדרך התעקש על חפותו ועכשיו יקבל את ההזדמנות, כמו כל אזרח במדינה, להוכיח זאת ומפוזיציית ראש הממשלה, שהיתה כה חשובה עבורו.

היום לראשונה הדיסונסס בין מעמדו כראש ממשלה, לאחד האדם יודגש, כאשר רק בשעה 11:00 עוד ינהל נתניהו את ישיבתה הרשמית הראשונה של הממשלה שהקים רק בשבוע שעבר יחד עם בני גנץ ובצהריים המאוחרים יכנס לבית המשפט על כל המשתמע מכך.

מה צפוי בבית המשפט:

בשעה 15:00 תפתח את המשפט השופטת רבקה פרידמן-פלדמן,שתעמוד בראש ההרכב. לצידה על הבימה יישבו השופטים משה בר-עם ועודד שחם.

הדיון צפוי להיות קצר, השופטים יבדקו רק אם כל נאשם מבין את תוכן כתב האישום. לאחר הקראת כתב האישום יקבעו הצדדים את התאריכים לדיון בטענות מקדמיות ולהגשת המענה לכתב האישום בחודשים הקרובים.

נתניהו לא לבד: בכתב האישום שנושא את המספר הסידורי 67104-01-20 ישנם ארבעה נאשמים: נאשם מס' 1 הוא נתניהו. בפרשות 1000 ו-2000 הוא מואשם במרמה והפרת אמונים ובפרשה 4000 בלקיחת שוחד. נאשמים מס' 2 ו-3 הם בעל השליטה לשעבר בקבוצת בזק ואתר "וואלה", שאול אלוביץ' ורעייתו איריס. הם מואשמים, בין היתר, בפרשה 4000 במתן שוחד לראש הממשלה, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. נאשם מס' 4 הוא מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, שמואשם במסגרת פרשה 2000 בהצעת שוחד ובהבטחת שוחד לראש הממשלה.

היום צפויות להתקיים הפגנות בקרבת בית המשפט וסמוך למעון ראש הממשלה, הן מצד תומכי נתניהו והן מטעם מתנגדיו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *