לראשונה בכנסת: נציג 'ימינה' הציג את התנגדות מפלגתו להסכם הקואליציוני

ח"כ מתן כהנא נציג המפלגה בועדה המיוחדת לחוק החליפים, הגיע היום לדיון והציג את התנגדות מפלגתו לחלק מהסעיפים בהסכם של נתניהו וגנץ, כאשר רובן קשורים להתערבות בג"צ

הוועדה בראשות ח"כ איתן גינזבורג ממשיכה היום בהקראת ההסתייגויות על הצעת החוק לתיקון חוק היסוד ומתקרבת לסיום. נכון לרגע זה, סיימה להצביע על כ- 4,900 מתוך 6,612 הסתייגויות על החלק הזה בחקיקה. את כולם דחתה. זאת לאחר שאמש דחתה 2,448 הסתייגויות על החלק של מימון מפלגות. היום לראשונה בדיונים על ההסתייגויות, הופיע נציג סיעת ימינה והציג את ההסתייגויות של סיעתו לגבי חלק מסעיפי הצעת החוק. לאחר סיום ההצבעות על ההסתייגויות, תצא הוועדה להפסקה לצורך דיון בוועדה המסדרת לגבי טענות 'נושא חדש' של חברי האופוזיציה לגבי מספר סעיפים בהצעות החוק.

ח"כ מתן כהנא מימינה הציג את מה שכינה "שתי משפחות של הסתייגויות" של סיעת ימינה: "משפחה אחת נגד הרציונל של צמצום כוחה של הכנסת ומשפחה שנייה עוסקת בפסקת ההתגברות". לדבריו "יש פה מספר סעיפים שמחלישים את כוחה של הכנסת ואנחנו כאנשי ימין, לא יתכן שנחוקק בעצמנו חוקים שיגבילו את כוחה של הכנסת, כשאנחנו קוראים נגד התערבות בית המשפט. למשל השיריון של ה- 75, לא יתכן ש- 61 חברי כנסת לא יוכלו לקבל החלטה. נותנים פה כוח גדול שמקרים מסוימים דווקא למיעוט".

כהנא הוסיף" יש פה עוד סעיפים שאם 12 חברי כנסת ממחנה, בעלי זיקה לראש ממשלה מצד מסוים, מצביעים בדרך אחת ואז שאר חברי הכנסת לא יכולים למנוע תהליכים מסוימים. החוק הזה כפי שהוא, משמעותו להתחנן לבג"צ במעשה החקיקה ואנחנו נגד התערבות בג"צ. זה חוק יסוד ואנחנו לא יכולים לחוקק חוק יסוד שקורא לבג"צ להתערב. אנחנו קוראים לבטל כל סעיף שנוגע לפרסונליזציה של חברי כנסת, שמספר מצומצם של חברי כנסת יכולים לכפות דברים. זה חייב להתבטל".

לסיום אמר ח"כ כהנא: " ממשלת ישראל חייבת ללכת לממשלת אחדות, אך לא תוך שינוי כל כך הזוי בחוקי יסוד. שינוי שמשמעותו, שבמו ידינו, אנחנו קוראים לבג"צ לצמצם את כוחה של הכנסת. זה מדרון חלקלק שבג"צ יתערב לנו בחקיקה, יחליט מה כן ומה לא". עוד הודיע, כי בהמשך יציג עוד הסתייגות בנוגע לפסקת ההתגברות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *