לראשונה בעולם היהודי: בית הוראה לענייני עירובין

הראשון לציון ביקש מתלמידו הגר"י לוי רב העיר נשר לפקח מטעמו על בית ההוראה, וכך קם לו לראשונה בית הוראה שיגייס את הטכנולוגיות השונות של שליחת תמונות וסרטונים במייל, בווטסאפ ובאמצעים מגוונים. זאת על מנת שרבני בית ההוראה יוכלו לתת מענה הלכתי מיידי בשאלות סבוכות אלו

נושא העירובין הוא מהנושאים המורכבים והקשים בעולם ההלכה והרבנות. זאת למרות שכל אדם דתי ומסורתי נזקק לעירוב הקיים בכל יישוב ועיר בישראל.

במשך עשרות רבות של שנים לא היה מענה אחד שיכול לתת מענה היקפי לשאלות הללו, ונוצר מצב שיש ערים ויישובים שבגלל העדר כתובת אחת ומדיניות הלכתית ברורה, נפגעה כשרות העירוב.

ארגון בנועם נקראו לפני כמה חודשים לנשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן והתבקשו להיכנס לעובי הקורה בנושא הסבוך והמורכב. ואכן הארגון פעל רבות בחודשים האחרונים ואף הכשיר מאות רבות של אברכים תלמידי חכמים שילמדו וילבנו את כל הסוגיות הללו, כולל שימוש מעשי ביישובים השונים ברחבי הארץ, בניית ותיקונים בעירוב, למידה והתנסות מעשית בהבנה הטכנית של התמודדות עם מצבים סבוכים ואלתור פתרונות במקרה הצורך.

אולם העדר כתובת אחת ברורה לעניין, היא זאת שגורמת לירידה בכשרות העירובין, ובעקבות כך הוחלט על הקמת בית הוראה ראשון מסוגו בעולם היהודי על ידי הראשון לציון הגר"י יוסף שראה בכך צורך מיידי ואף התבטא כי אביו מרן הגר"ע יוסף מעולם לא סמך על העירוב בגלל כל הבעיות והספיקות.

הראשון לציון ביקש מתלמידו הגר"י לוי רב העיר נשר לפקח מטעמו על בית ההוראה, וכך קם לו לראשונה בית הוראה שיגייס את הטכנולוגיות השונות של שליחת תמונות וסרטונים במייל, בווטסאפ ובאמצעים מגוונים. זאת על מנת שרבני בית ההוראה יוכלו לתת מענה הלכתי מיידי בשאלות סבוכות אלו.

בית ההוראה יעמוד תחת הרב קלמנוביץ והרב משה אנגלרד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *