לראשונה בתולדות בני ברק אישרה מועצת העיר, הפחתה של תעריפי הארנונה ב2.58%

מועצת עיריית בני ברק אישרה ביום חמישי האחרון (כ"ד סיוון התשע"ט) את צו הארנונה החדש, במסגרתו בוצעו בהנחיית הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר שורת הקלות והורדת תעריפים בעלות של מיליוני שקלים, על מנת להקל על תושבי העיר ומשפחות ברוכות ילדים.
בישיבת המועצה הציגו גזבר העירייה רו"ח אריק אדלר ומנהלת אגף ההכנסות הגב' א. פיק, את צו הארנונה לשנת 2020, אשר הועבר לאישורו של משרד הפנים.
עיקרי התוכנית: לראשונה בתולדות העיר אישרה מועצת העיר, הפחתה של תעריפי הארנונה ב2.58%, המהווים את מלוא גובה ההעלאה האוטומטית של משרד הפנים, לדירות שגודלן עד 150 מטר. בשנת 2020 יבוטל "סיווג הפנטהאוז" שחייב עד כה בעלי דירות בקומה העליונה בתעריף מלא כמו דירות צמודי קרקע. בעלי הדירות בקומת הגג ישלמו תעריף זהה לשאר דירות המגורים בעיר.
מועצת העיר אישרה גם הפחתת התעריף על מרפסת פתוחה שאינה מקורה, לתעריף מינימום המותר על ידי משרד הפנים, בעוד שעד כה שילמו התושבים תעריף מלא כשאר חלקי הדירה, מדובר בהפחתה משמעותית מהתעריף כיום.
כמו כן בצו הארנונה שהוגש לאישור מועצת העיר ולאישור משרד הפנים נקבעו תבחינים להנחות בארנונה, אשר יקלו על משפחות ברוכות ילדים לקבל את ההנחה הקבועה בחוק. בין היתר- הנחה לדירה ששטחה מעל 100 מטר תתאפשר משש נפשות ומעלה, לכל שטח הדירה עד למטר ה-150.
בנוסף נקבע מועד אחרון להגשת בקשות להנחה בארנונה, לתאריך 30.6.20, כאשר מרבית הרשויות המקומיות מועד הגשת הבקשות מוגבל עד ל30.3.20.
ראש העיר הוסיף כי כחלק משדרוג השירות לציבור, ערכנו שיפוץ מקיף בבניין העירייה, ובקרוב נבשר לציבור על העברת משרדי אגף ההכנסות והארנונה למבנה מרווח מאיר פנים ומזמין בקומת הכניסה, במבנה החדש שגודלו כ-1000 מ"ר, יוכלו התושבים לקבל שרות אכפתי ומסור: מקסימום שירות במינימום זמן. הקלות אלו הינם בהמשך ישיר לסדרת הקלות בהגשת בקשות להנחה בארנונה אשר יושמו החל מכניסת רה"ע לתפקיד אשר כללו הפחתת בירוקרטיה: הפחתת מסמכים לעובדים, אברכים, וילדים מעל גיל 18. זאת לצד פתיחת ערוץ דיגיטלי מיוחד להגשת בקשות להנחה.
מועצת העיר דנה גם בהנחות למוסדות מתנדבים למען הציבור בתחומי העיר בני ברק, וכן אישרה תב"רים למוסדות חינוך שאושרו על ידי משרד החינוך על סך כחצי מיליון שקלים.
ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין שיבח את מ״מ הרב חנוך זייברט ואת מחזיק תיק ההכנסות סגן ראש העיר הרב מנחם שפירא ואת חברי המועצה על שיתוף הפעולה למען תושבי העיר. וציין בסיפוק את הבשורה המשמחת: "אני שמח שהעירייה יכולה להוריד תעריפים, דבר שלא נעשה עשרות שנים, ואני מקווה שנוכל להמשיך במגמה הזאת, לטובת כלל תושבי העיר, ובעיקר האברכים ומשפחות ברוכות ילדים".
הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר ציין לשבח את אגף ההכנסות בהנהלת הגב' א. פיק, שעמלו לצד צוות לשכת ראש העיר במשך חודשיים על מנת להביא את ההקלות לכדי מעשה, כל זאת לצד שמירה על חוסנה הכלכלי של העירייה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *