לראשונה חוק עיסוק בייעוץ השקעות כללי

רשות ניירות ערך פועלת לפיתוח שוק הון מתקדם, חדשני ואטרקטיבי הן עבור ציבור המשקיעים והן עבור החברות.
לאור זאת, ובהתאם לתכנית האסטרטגית של הרשות לקידום חדשנות בשוק ההון, פורסמה היום (19.5.2019) הצעה לציבור לתיקון חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות.
האסדרה נועדה להרחיב ולהנגיש את בסיס המידע, שתומך בקבלת החלטת השקעה העומד לרשות המשקיע, ובכך לשכלל את השוק ולהרחיב את מעגל המשתתפים בו.
תיקון החוק יסיר את החסמים הקיימים כיום ויאפשר מתן ייעוץ השקעות כללי, המבוסס על מתן מידע לציבור הרחב, שיופץ ברשת האינטרנט באמצעות פלטפורמות טכנולוגיות. על פי הצעת הרשות, יינתן פטור לשירותים המוגדרים כייעוץ השקעות כללי, ממרבית הוראות החוק, לרבות חובת רישיון. בדרך זו יפתח ענף ייעוץ השקעות לסוגים נוספים ומגוונים של שירותים ומוצרים, אשר לא מתאפשרים כיום. תחום הייעוץ החדש בשונה מיועצי ההשקעות "הקלאסיים" שמעניקים שירות אישי, על בסיס אפיון צרכיו הפרטניים של כל אחד מלקוחותיהם, יחויב בעמידה בכללי גילוי ייחודיים, שנועדו להבהיר באשר למהות השירות, לניגודי עניינים ולפרטיו של נותן השירות.
העשור האחרון התאפיין בהתפתחות טכנולוגית מואצת ופורצת דרך. טכנולוגיות אלו, הידועות בשם "פינטק" (Financial Technology), נועדו להנגיש, לייעל ולהוזיל את אופן צריכת השירותים בעולם הפיננסי. ההתפתחויות הטכנולוגיות מעבירות את הכוח מספקי השירותים המסורתיים לספקי השירותים החדשים מתעשיית הפינטק וכן לצרכן עצמו. משכך, תפקידם של המתווכים הפיננסיים צפוי להשתנות עם השנים וכן צפויים לפחות התשלומים בעבור שירותים אלו. בעידן המודרני, הרגלי הצריכה של השירותים הפיננסיים משתנים ומעגל חדש של משתמשים צעירים נכנס לשוק. מגמה זו צפויה להתגבר ביתר שאת בשנים הקרובות. עם זאת, התמורות הטכנולוגיות מאתגרות את האסדרה הקיימת, שעוצבה לפני עשרות שנים, ולכן נדרשת התאמה במבנה ובאופן שבהם היא פועלת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *