לראשונה: משרד הבריאות יוצא לבדיקה סרולוגית בעיר בני ברק

"ייתכן שבשכונה מסוימת או בבניין מסוים, היו כל כך הרבה הדבקות שכבר הגענו ל-80%-60 אנשים שנדבקו"

בריאיון לאולפן ynet מזכיר הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות, ד"ר טל ברוש, סיפר היום (ה') על היערכות המערכות לגל שני של התפרצות נגיף הקורונה:

"אף שבבתי החולים לא נמצאים כרגע הרבה חולים חדשים – זה לא נגמר. אין לצפות לכך שאחוז גדול ממדינת ישראל נדבק, ולכן כל נושא חסינות העדר – שיש אוכלוסיה ענקית בישראל שנדבקה ולא יכולה להידבק יותר – הוא קשקוש".

ולגבי העתיד הקרוב:

"הלוואי שבעוד חודש או חודשיים המצב יהיה שקט, אבל בינתיים אנחנו יודעים שהנגיף מצא בקהילה – והוא לא צפוי להיעלם בשום צורה", אמר ד"ר ברוש. "אנחנו מצפים שיהיו עוד הדבקות ועוד חולים, השאלה היא הכמות של ההעברה הזאת".

הד"ר התייחס לגל השני וההיערכות:

"כרגע ההיערכות לא משתנה בבתי החולים. מערכת הבריאות פתחה את עצמה לחזרה לשגרה בצורה יחסית מלאה. אני מניח שהרבה אנשים שחששו, לא כל כך בצדק, מלהגיע לבתי חולים, יגיעו לבתי החולים ולקופות החולים ויקבלו טיפול למחלות הכרוניות שלהם. במקביל, המערכת משאירה את כל מה שהיא בנתה ועשתה בחודשים האחרונים. המחלקות לטיפול בחולי קורונה נשארות, והנהלים וציוד המיגון נשארים. כל הדברים שנבנו בצורה כל כך יפה וטובה נשארים ומוכנים למצב של עלייה, כולל עלייה מאוד מאוד גדולה".

ישנם לא מעט שבונים על חום הקיץ שיעלים את הנגיף:

"הלוואי שגם הקיץ יהיה לטובתנו, אנחנו לא יודעים את זה. אני מקווה שהעלייה בטמפרטורות וזה שאנשים יהיו יותר בחוץ, יפתחו חלונות והמרחבים יהיו מאווררים – יורידו את מכות ההדבקות. המערכת בנויה כמו אקורדיון, היא יכולה לטפל כרגע בחולים בודדים שיטפטפו, שאני מקווה שזה מה שיקרה וסביר להניח שזה מה שיקרה. יהיו הדבקות, שלא יהיו אשליות, שנגיד הילדים יחזרו לבית ספר ולא יהיו הדבקות".

עוד סיפר ד"ר ברוש כי צוות רפואי יוצא למהלך של בדיקות סרולוגיות בבני ברק. "אני מקווה שנלמד הרבה על היקף ההדבקה בתוך העיר, אבל שוב, זה לא משהו שמשרת אדם עבור הידיעה אם הוא חולה כרגע או לא".

לגבי ההשערה לגבי כמות האנשים שנדבקו עד עכשיו אמר הד"ר:

"אנחנו לא יודעים וגם לא נדע את זה עד שלא נעשה סקר סרולוגי. אנחנו יודעים את מספר האנשים שאובחנו, אבל אנחנו משוכנעים שעל אותם 16 אלף בני אדם יש עוד כמות של אנשים שפספסנו אותם – לא אבחנו אותם, הם לא הגיעו לשלב האבחנה, לא הייתה להם בכלל מחלה. כמה הם? האם זה פי 2? פי 5? פי 10? אנחנו מתקשים לומר, סקר סרולוגי יכול לתרום.
אין לצפות שאחוז גדול ממדינת ישראל נדבק, ולכן כל נושא החסינות עדר, שיש אוכלוסיה ענקית בישראל שנדבקה ולא יכולה להידבק יותר, הוא קשקוש. זה פשוט בלתי אפשרי. ייתכן שבקהילה מאוד קטנה, נגיד בבני ברק, בשכונה מסוימת או בבניין מסוים, היו כל כך הרבה הדבקות שכבר הגענו ל-80%-60 אנשים שנדבקו, בוודאי בתוך משפחות מסוימות, ואז אותה משפחה מחוסנת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *