לראשונה נחנכה פעילות תרבות בספרייה העירונית בבני ברק

עיר של סופרים: ביוזמת ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין נחנכה לראשונה פעילות תרבות בספריה העירונית הממוקמת ברח' הושע בבני ברק, אשר זה עתה חגגה שנה להקמתה. הספרייה הוקמה ע"י מחלקת התרבות העירונית שבהנהלת הרב יעקב רוזן, מתוך רצון להוות פלטפורמה ללמידה, יצירתיות וחדשנות, ולספק שירותים אלה בחינם לתושבי העיר. הפעילות נחנכה הודות למימון המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל.

הספרייה נתפסת בעיניי הציבור כחלק מהותי מאורח החיים כפי שהוכח במחקרים שונים שלמרבית ההורים הערכה עמוקה למשאב אחד עבור ילדיהם והוא הספרייה. ההורים רואים את החשיבות של הספריות הציבוריות בקידום האוריינות ואהבת הקריאה. מקומה של הספרייה משמעותי במיוחד בעיר בני ברק, עיר של סופרים שמקדשת את הספרים כיאה לעם הספר, ובהתאם לכך היחס לספרייה עמוק וערכי יותר.
מנהלת הספרייה והצוות שמשלב גם עובדות עם צרכים מיוחדים בשיתוף עם תכנית מעגלי תעסוקה חדורות תחושת שליחות ופועלות כמיטב יכולתן כדי להעניק שירות מותאם אישית לכל קורא. בספרייה כ-15,000 ספרי קריאה המיועדים לכל שכבות הגיל, ובוצעו בה מעל 300,000 השאלות במשך השנה החולפת, כאשר מספר המבקרים והקוראים הוא אף עצום מזה. בעידודו של ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, פועלים בספריה העירונית להנגשת הספרים גם לכבדי ראיה.

החדשנות בספרייה באה לידי ביטוי גם באמצעים טכנולוגיים. כך למשל החלפת הספרים מתבצעת באמצעות הנחת הספרים על משטח המזהה את ערמת הספרים שהקורא מעוניין לשאול או להחזיר – כולה בפעם אחת תוך שבריר שנייה, דבר שמאפשר קצב החלפה מהיר ביותר. קיימת בספרייה אף עמדה להשאלה עצמית, המאפשרת למנויים לשאול את הספרים בעצמם ללא עזרת הספרניות.

במסגרת חגיגת יום ההולדת לספרייה, קושטה הספרייה בחגיגיות, וניתנה האפשרות לשאול ספר קומיקס נוסף מעבר למכסת המנוי הרגילה. אפשרות שהסבה אושר של ממש לאלפי הילדים שגודשים את הספרייה. ילדי העיר הוזמנו להשתתף בשרשרת סדנאות חווייתיות במפגש סופרים על בראשית הכתיבה בהנחיית הסופר והחידונאי פ. חריף. היוזמה המרתקת והחינוכית צברה הד רב של תגובות חיוביות הן מהמשתתפים בסדנאות והן מהוריהם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *