לראשונה סקר סרולוגי בישראל

הנתונים הצליחו להפתיע את כולם

לראשונה חוקרים מדווחים על סקר סרולוגי מדגמי בישראל. על פי הממצאים שיעור החשיפה של נגיף הקורונה בישראל עומד על כ-2.5% מהאוכלוסייה.

המדובר בכ-200 אלף ישראלים שנדבקו בנגיף, פי עשרה ויותר ממספר החולים המאומתים. רובם לא פיתח תסמינים, אך נוגדני הנגיף נמצאים בדמם ולכן המסקנה היא שנדבקו בו.

החוקרים השתמשו בערכות בדיקה סרולוגיות שעברו הליך של תיקוף, ורמת מהימנותן עומדת על 95%–98%. במחקר אותרו נוגדנים מסוג IgG — סוג הנוגדנים שמופיע כשבוע עד שבועיים לאחר החשיפה לנגיף.

גודל המדגם, וכן טווח הרגישות של הבדיקה, הובילו את החוקרים לאומדן חשיפה של 2%–3% מהאוכלוסיה. בתרגום למספרים, מדובר בטווח שנע בין 180 ל–270 אלף ישראלים שנדבקו בנגיף בישראל. המשמעות היא לא רק שמספר הנדבקים גבוה בהרבה ממה שידוע, אלא שבמרבית המקרים, יותר ממה ששוער עד כה, ההדבקה אינה מאופיינת כלל בתסמינים קליניים. עם זאת, ישראל רחוקה מאפקט של חסינות עדר, שדורש שיעור הדבקה של כ–60% לפחות.

בנוסף,בימים הקרובים צפוי להתחיל סקר סרולוגי ארצי גדול, שבמסגרתו ייבדקו ברחבי הארץ כ–200–150 אלף ישראלים על ידי קופות החולים. כמו כן, צפוי להתחיל סקר סרולוגי מעמיק יותר בבני ברק, כדי ללמוד על אופן התפשטות הנגיף באזורים צפופים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *