לראשונה: קורונה התגלה במצרים

‏מקרה ראשון של הידבקות בקורונה נרשם במצרים. בנוסף דווח על מוות ראשון מהנגיף שנרשם מחוץ לאסיה

‏מקרה ראשון של הידבקות בקורונה נרשם במצרים. בנוסף דווח על מוות ראשון מהנגיף שנרשם מחוץ לאסיה, מדובר בתייר סיני שמת בצרפת.

הסינים עידכנו כ מהבוקר כי יותר מ-8,000 חולים במדינה החלימו מנגיף הקורונה, עם זאת, מניין המתים כתוצאה מהנגיף במדינה עלה ל-1,523. ביממה החולפת נספו 143 חולים – רובם במחוז חוביי.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. צדיק יסוד עולם! זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל ובסוף פרח לו איש האמת...

    בשנים האחרונות חלה הרב רבי חזקיהו סנדר יצחק ארלנגר זצוק"ל, מגדולי המשפיעים בדור האחרון זי"ע, והוא בן 68 בפטירתו. בימים האחרונים הדרדר מצבו והיום השיב את נשמתו הקדושה והטהורה ליוצרה. "אַשְׁרֵי יוֹלַדְתּוֹ". נטמן בהר המנוחות.

    רבי סנדר נלקח לחתן אצל הגאון המפורסם רבי אליעזר צדוק טורצין זצ"ל, שהיה מגדולי חשובי תושבי העיר בני ברק ומחבר ספר 'שונה הלכות' ו'מתנה מועטת' והיה חביבם של ה'חזון איש' והרב מבריסק.

    מתולדותיו: הגאון הצדיק רבי סנדר זצ"ל נולד לאביו המקובל הגאון רבי שמשון רפאל ארלנגר זצ"ל משוויץ. כבר מקטנותו הוא נודע כמתמיד ושקדן עצום, ובאופן תדיר הוא נראה רכון על גבי הגמרא במשך שעות ארוכות ומתעמק בצפוני הסוגיות לברר עמקם על פי שיטת הראשונים וכו'. ובתקופה בה למד בישיבות פוניבז' ובריסק, נחשב מהאריות שבחבורה, וטובי המוחות בקשו לקבוע עמו חברותא. הוא היה; סִינָי – ועוֹקֵר הָרִים. דהיינו – 'סיני' הוא כינוי למי שמכיר את תורה שבעל פה. ואילו "עוקר הרים" – הוא כינוי לבעל יכולת שכלית גבוהה. "אַשְׁרֵי יוֹלַדְתּוֹ"…

    תפילתו, ומאמריו ברבים, הייתה בהשתפכות מעוררת נפש ומלאת כסופים והשתוקקות לאבינו שבשמים. ההתלהבות וההתלהטות שאפפה אותו בסילודין בעומדו לפני קונו, הקרינה והשפיעה על כל סובביו להבין את מאמר חז"ל שהתפילה היא מן הדברים העומדים ברומו של עולם.

    בידיעות הנרחבות שרחש לו בתורת הנסתר, הפך רבי סנדר לאחד מיחידי סגולה שבדור שמאירים לו שבילי דרקיע בעומק חכמת תורת הנסתר. לימים אף חיבר ספרים רבים שלהם רחשו מקום של כבוד אצל כל הוגי תורת הנסתר שהתפלאו מרוחב תבונתו והשגתו הנפלאה במצולות עניינים האלו.

    ליבו הרחום פתוח היה בכל עת ועונה לעמוד לימין הזולת בכל מה שאפשר הן בנתינת חיזוק ועידוד לצורבי התורה ומבקשי עליה והן בקריאת אוזן במצוקת שבורי לב ונדכאים, כמו כן עסק הרבה בצדקה וחסד, בסכומים אדירים של צדקה, שעברו תחת ידו, בהיותו נחשב גבאי צדקה נאמן שרבים סמכו עליו.

    במשך שנים רבות עמד בראשות כולל אברכים בעיר תל אביב שם הרביץ תורה תמידין כסידרן והעמיד עדרים עדרים של גדולי תורה, יראים ושלמים, אשר קנו ממנו את יסודות העיון והארת דרכי החיים. תלמידיו אלו היו מקושרים אליו בלב ונפש בעבותות אהבה כל הימים ואף התייעצו תמיד בדעתו בספקות שעמדו על הפרק בענייני והליכות החיים.

    שיעוריו ושיחותיו הרבים ומאלפים שנשא ומסר בכל תפוצות ישראל לאורך השנים מהווים פרק מיוחד באישיותו הרוממה בחן אשר הוצק בשפתותיו, ובדבריו היוצאים מן הלב זכה להלהיב בלבבות להשיב רבים מעוון לקרב ליבם לאביהם שבשמים, בדרך האמת והקיצונית, בכל החוגים והעדות היו נוהרים לשמוע דבריו, ולשתות בצמה את דברות קדשו, שהיו נסוכים באהבת תורה ויראת שמים, וחיזוק קירוב המצוות וקנין המידות הטובות בהתרחקות מכל השעה ומכשולי הייצר שסופם אבדון ח"ו, הוא נחשב כאחד מגדולי המשפיעים בדורינו, וחשובי מזכי הרבים בכל העולם כולו.

    תלמידיו מספרים כי ליבו לב הארי הביאו לעמוד בשער ללחום ולזעוק על פרצות בכרם ישראל, לגדור גדר ולהעמיד משפטי הדת בהיותו עמוד האמת. הם מוסיפים כי הוא לא חת מפני איש והשמיע תמיד בשפה ברורה את האמת הנוקבת וללא מורא ומשא פנים. לא אחת הרעיד תבל ומלואו בברק חציו השנונים, בהם שלף חרב מתערה לגלות ולהסיר את הלוט מעל פני צבועים וחנפים לגלות קלונם ברבים ולהעמידם במקומם הראוי להם". הוא לחם נגד גיוס השמד של חכי"ם חרדים בגזירת כנסת המינים שר"י, ולחם נגד חפירת קברי ישראל בפרט בבית שמש נגד ר' משה שטרונבוך וכו'.

    דבריו שנאמרו בכוונה טהורה לשם שמים ללא שום נגיעות וחשבונות אישיות הצליחו להגביר אויבים בשער ולהביא ישע במערכות ישראל בימי הרת עולם בו רבו הטשטוש והבלבול, היה לעיניים לכל מבקשי אמת ולמשען וסעד לגבורי החיל העומדים על משמר הצלת עולם התורה מדי שועלים המחבלים ומחרסים בכרם בית ישראל.

    גיגוגי הקדושה שנראו בו העידו על סגולת רוממת נשמתו. היה חרד מאוד בשמירת העיניים, ופרישות הבלי העולם הזה, וכל ענייני אכילתו ושתייתו היו מדודים ושקולים במאזני הפרישות. הוא סיגף גופו ונפשו, ואף הקפיד לטבול עצמו במקווה מדי יום.

    לפני כעשרים שנה חלה במחלה קשה שסכנה את חייו, תפילות רבות נערכו בכל אתר, ובדרך נס ניצל ממות לחיים, בתקופה זו קיבל על עצמו להתחזק ביתר שאת בזיכוי הרבים, ואכן הקדיש מאז והלאה מזמנו היקר בהצלת הרבים, הן בשיחות ודרשות חוצבי להבות אש, והן בהפצת ספרים ומאמרים רבים, בנושאים שונים ומגוונים, בהלכה ובהגדה בנגלה ובנסתר. כמו כן פרסם מאמרים לחיזוק התורה והדת בעילום שם. "אַשְׁרֵי יוֹלַדְתּוֹ".

    במיוחד היכה גלים ספרו על ענייני טהרה וסגולת ימי השובבי"ם המשמש כאבן יסוד בחצרות חסידים ואנשי מעשה כשהביא את ספרו זה למרן הגאון הגדול הצדיק ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך זצוק"ל אחז בו בשני ידיו ונשקו בחיבה ואף עיטרו בהסכמה מופלגת המתנוססת בראש הספר. "אַשְׁרֵי יוֹלַדְתּוֹ".

    בענין גיוס השמד והזימה, וג' עבירות החמורת שנמצא שם וכו', לא נתנו מנוח לנפשו, ופצעו את לבבו, דמעות רבות כמים הוזיל מעיניו על 'גזירת הגיוס', וזה בטוח כי כל מי שהולך לצבא קשה מאד שיוכל לשמור על עצמו ולצאת משמה בלי שום פגם לנפשו רח"ל, ומדרדרים אותו בכוונה שם, עד שכל הדת נהרס וחוזר הביתה כגוי גמור ממש.

    ומספרים לאחרונה על בחור אחד מהישיבה שלקחו אותו בכח לצבא ותוך כמה חודשים זרק את הכל, ולא נשאר לו כלום. והגאון הצדיק זצוק"ל הדיר שינה מעינו, ואמר לנו שאסור להתפשר על ענין הגיוס כלל וכלל, ובכל כוחו התאמץ לפעול פעולות גדולות ונצורות להשיב מלחמה למגייסים כמו גפני וכל יהדות התורה שעושים פשרות עם גזירת הגיוס וכו' שהם משכילים בלבוש חרדים.

    עליו אמרו חז"ל; "אַשְׁרֵי יוֹלַדְתּוֹ".
    בִּלַּ֤ע הַמָּ֙וֶת֙ לָנֶ֔צַח וּמָחָ֨ה ד' אלוקים דִּמְעָ֖ה מֵעַ֣ל כׇּל־פָּנִ֑ים וְחֶרְפַּ֣ת עַמּ֗וֹ יָסִיר֙ מֵעַ֣ל כׇּל־הָאָ֔רֶץ כִּי ד' דִּבֵּר. הלוויתו יצא בשעה 18:30 מביתו ברחוב חזון איש 83 בבני ברק. ובירושלים יצא בשעה 10:15 בערב מבית המדרש 'אהל רחל' – סאטמר ברחוב יואל, להר המנוחות, שם נטמן עד ביאת גואל צדק בב"א…..

    -ת.נ.צ.ב.ה-

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב