"לשמור על כללי הזהירות באומן כדי שהשלטונות לא יאסרו את כניסת החסידים"

פחות מחודש לקיבוץ המסורתי על ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א והחשש בקרב חסידי ברסלב גובר, הבוקר (שני) יוצא רבה של קהילת אומן ומי שעומד מאחורי הקיבוץ המסורתי הגאון רבי יעקב ג'אן שליט"א במכתב אזהרה חסר תקדים לכלל באי הציון בימים אלו שישמרו על ההנחיות שחלילה לא יגרם שעל ידם ימצאו השלטונות סיבה לאסור את כניסת החסידים למקום

פחות מחודש לקיבוץ המסורתי על ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א והחשש בקרב חסידי ברסלב גובר, הבוקר (שני) יוצא רבה של קהילת אומן ומי שעומד מאחורי הקיבוץ המסורתי הגאון רבי יעקב ג'אן שליט"א במכתב אזהרה חסר תקדים לכלל באי הציון בימים אלו שישמרו על ההנחיות שחלילה לא יגרם שעל ידם ימצאו השלטונות סיבה לאסור את כניסת החסידים למקום.

במכתב האזהרה כותב הגר"י ג'אן: "ידוע ומפורסם כי הבעל דבר מוסר עצמו במסירות נפש לאורך ולרוחב בכדי לבטל את הקיבוץ הנורא והקדוש פה אצל רבינו זיע"א ואנחנו שזכינו להיות חלוצים ולשכון סביב הציון מוקדם מכולם עלינו להיות חכמים ונבונים ולראות את הנולד ולא להתחכם שלא נהיה אשמים אם השלטון יכריז שאסור להתכנס בעיר אומן. ונישא עוון כולם על צווארינו ואפילו חשש דחשש אם יהיה כזה דבר בוודאי שאף אחד לא ירצה שיהיה זה באשמתו".

"לכן בבקשה אנא מכם כל אחד ואחד בקשה אישית מכם בתור חכם מן המניין שנמצא בסוד העניינים ומגלה לכם שראש השנה שלנו יש עליו הרבה מאוד מקטרגים ואם לא נכנע להוראות ינצחו ח"ו ערלים את המצוקים. והקיבוץ של ראש השנה יפגם ויחסר ח"ו ומי כמו כולנו יודע שבזה תלויה הגאולה של כלל עם ישראל".

כאן מזהיר רבה של אומן לשמור על כללי הזהירות בכדי שחלילה השלטונות לא ימצאו סיבה לאסור את כניסת החסידים בראש השנה, "לכן אני חוזר ומתריע חייבים לשמור על הכללים המתבקשים ולהחזיק מסכות בפרט בציון ושלא יעצר איש אחד בלי מסכה ובלי משחקים וליצנות כי ליצנות מקורה מגאווה וזה לא הזמן. וידע כל אחד שמתלוצץ מהדבר ומחשיב עצמו לבעל ביטחון על חשבון הקיבוץ הקדוש יתן את הדין בלי ספק. ואם יהיה וינזק עניין הקיבוץ הקדוש יצ"ו יהיו אלו שישפכו את הדם".

"לכן" מוסיף הגר"י ג'אן "כל אחד יחשוב בעצמו איך הוא הולך בפשטות ותמימות ובלי חכמות כלל! בענווה ושפלות וישמור על הכללים. כמו כן יזהרו מאוד שלא לצאת לרחובות העיר ובפרט בלילות כי הסתכנו בסכנת נפשות החברים שיצאו מהרחוב לעיר ואין כאן המקום להאריך".

העסקן שלומי אלישע מעסקני אומן יוצא במסר לציבור הבאים לשהות באומן בימים הקרובים לרגל חגי תשרי הינכם צריכים לדעת שאתם שגרירים לאלפי הבאים לראש השנה ולפי ההתנהגות שתשדרו כך תוכלו להנעים לכלל הציבור שמתכננים לבוא מסתכלים עליכם ב70 עיינים אנא כבדו את המדינה שאליהם אתם באים ואת ההנחיות והמנעו מהתקלויות וכמה שפחות חיכוך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *