מאות מחבלים נקברו תחת המנהרות: כך בלבל צה"ל את צמרת החמאס

כך הטעה צה"ל את חמאס. בתחילת הלילה הוציא דובר צה"ל הודעה באנגלית בה נכתב כי "כוחות אוויריים ורגליים תוקפים ברצועת עזה". הדבר גרם לבלבול רב והתקשורת הזרה דיווחה כי צה"ל פתח במבצע קרקעי. כעת מתברר שלא מדובר בטעות, אלא בתחבולה מתוכננת שנועדה לזרוע בהלה בקרב צמרת החמאס ברחו למנהרות -ושם מצאו את מותם.

כך הטעה צה"ל את חמאס. בתחילת הלילה הוציא דובר צה"ל הודעה באנגלית בה נכתב כי "כוחות אוויריים ורגליים תוקפים ברצועת עזה". הדבר גרם לבלבול רב והתקשורת הזרה דיווחה כי צה"ל פתח במבצע קרקעי. כעת מתברר שלא מדובר בטעות, אלא בתחבולה מתוכננת שנועדה לזרוע בהלה בקרב צמרת החמאס ברחו למנהרות -ושם מצאו את מותם. בצבא מעריכים כי מאות מחבלים נקברו תחת ההריסות, אך מוחמד דף, בכיר חמאס הצליח לחמוק מאחת המנהרות. בצהל מעריכים כי 2 בכירים בחמאס חוסלו במתקפה וכי הצבא פגע במערכי השיגור והיצור,אך כל זה לא ימנע מחמאס להמשיך לירות לעבר ישראל.

בעזה יש תשתית של מנהרות מגננתיות: קילומטרים על קילומטרים של מנהרות שמשמשות את חמאס ללחימה מתחת לאדמה, לשהות של חיילים, למעבר בין מקום למקום, לשיגור רקטות, ואף כחמ"לים. בזמן לחימה לוחמי החמאס שוהים בתת-קרקע ופועלים משם.

אתמול הוציא צה"ל הודעה עמומה עח פעולה קרקעית. כוחות רגליים, תותחנים וטנקים, הוזזו לכיוון הגדר ובכך נתן צה"ל לחמאס לחשוב שמתחילה פעולה קרקעית מה שגורם לארגון להכניס את כלל לוחמיו, כולל הנוחבה, הכוח המיוחד של החמאס, לרדת למנהרות.

אלא שאז במשך 35 דקות 160 מטוסים חגו מעל עזה והטילו 450 פצצות – למעלה מ-80 טונות של חומר נפץ – על כל "המטרו" העזתי. כוחות צה"ל מוטטו את מערך המנהרות על יושביהם, ועל פי ההערכות מאות מחבלים מצאו מותם.

גורם ביטחוני ששוחח עם N12 אמר: "אתמול עשינו לפחות 20 סיכולים ממוקדים של בכירים ומאות הרוגים בחמאס. השמדנו את מרבית מערך הייצור הרקטי של החמאס, שיתקנו את מערך המנהרות, שהיה כלי אסטרטגי שלהם, ועוד הרבה הישגים שהם עדיין לא מבינים". על פי ההערכות, צה"ל נמצא לקראת סיום המבצע.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *