מאות פורעים ערבים הציתו הלילה את קבר יוסף

כ 100 פלסטינים התפרעו הלילה בקבר יוסף. הציתו את המתחם וניפצו חלקים מקבר יוסף. בין השאר את המצבה עצמה. יוסי דגן: "הרשות הפלסטינית – דאעש. להחזיר לאלתר שליטת צה"ל בקבר יוסף"

במהלך הלילה, סביבות השעה 02:15 הגיעו לאזור קבר יוסף הצדיק, בצעדה כמאה ערבים, מתל בלאטה.

הפורעים, החלו ליידות אבנים לתוך מתחם הקבר, לאחר מס׳ דקות פרצו את שער הכניסה לקבר, נכנסו ושברו כל מה שראו, לאחר מכן, עלו לגג וניפצו את מיכל המים ושברו את ארון החשמל במקום.
כוחות משטרה פלסטיניים, הגיעו למקום ולאחר זמן מה פינו את כלל הפורעים ממתחם הקבר.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס בפתח ישיבת הממשלה למעשה ואמר :"במהלך הלילה השחיתו פלסטינים את קבר יוסף. עשרות פורעים פלסטינים במסע חורבן פשוט השחיתו מקום קדוש עבורנו, היהודים. שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו חדרים במתחם, *ראיתי את התמונות והזדעזעתי.*

שר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר להשחתה החמורה בקבר יוסף – בהודעה שהוציא ב-3 שפות נכתב: "אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר.מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים.ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור. לצד זאת, העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית – שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים."

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הגיב בזעם להרס הלילה : "זהו מעשה שאין יהודי שלא יזדעזע ממנו, הרס אחד המקומות הקדושים לעם היהודי, רגע לפני חג הפסח חג החירות, דבר שקורה אך ורק משום שמדינת ישראל הפקירה את אחד המקומות הקדושים לעם היהודי "לשמירתה" של הרשות הפלסטינית העבריינית. אנחנו דורשים להחזיר לאלתר את צה"ל לקבר יוסף, על עם ישראל במדינתו הריבונית לשמור על קודשיו. את המעשה שנעשה הלילה על כל בן תרבות לגנות, זוהי פגיעה לא רק בנכס צאן ברזל של העם היהודי אלא פגיעה באתר היסטורי בן אלפי שנים. על מדינת ישראל להחזיר את צה"ל למקום ואת ישיבת עוד יוסף חי. פעם נוספת הברברים מהרשות הפלסטינית מראים את פרצופם האמיתי: דאעש. הרשות הפלסטינית היא משענת קנה רצוץ במקרה הטוב והגורם לטרור בכל רחבי הארץ ולברבריות בקבר יוסף כפי שאנחנו רואים עכשיו פעם נוספת"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *