מאות קבלנים, משקיעים ויזמי נדל"ן השתתפו ב'וועידת צמרת'

פוליטיקאים, פקידים בכירים ומנהלי גופים ציבוריים חשובים, לצד בכירי תעשיית הנדל"ן ומאות אנשי עסקים השתתפו ביום גדוש של הרצאות, פאנלים ותוכן מקצועי עשיר ב'וועידת צמרת' – וועידת העסקים והנדל"ן החרדית.

בהשתתפות מאות אנשי עסקים ואנשי נדל"ן, נערכה אמש {ג'} וועידת צמרת השניה, וועידת הנדל"ן והעסקים לציור החרדי. המשתתפים נהנו מתוכן מקצועי עשיר, לצד הרצאות אקטואליות מפוליטיקאים בכירים העוסקים בנושא הנדל"ן ובמצוקת הדיור של הציבור החרדי. בין לבין נערכו עשרות פגישות עסקיות, ונרקמו קשרים חדשים בין עוסקים שונים בתחום הנדל"ן.

הדיונים בוועידה עסקו בעיקר במצוקת הדיור ובמתיחויות שעלו לאחרונה עם ראשי הרשויות חריש, טבריה ורמת גן. על רקע זה אמר ח"כ הרב יעקב אשר: "בקדנציה הבאה נדרוש שיהיו נציגים חרדים במנהל מקרקעי ישראל שידאגו לתכנון ומתן מענה ראוי לציבור החרדי. הפקידים במשרדי הממשלה לא בקיאים בצרכי הציבור שלנו ולא יודעים לייצר פתרונות לדיור החרדי".

גם מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון התייחס למצוקת הדיור החרדית ואמר כי "תפקיד רשות מקרקעי ישראל הוא קודם כל להגדיל את ההיצע במדינת ישראל, גם למגזרים המיוחדים, לפריפריה, לכולם. יש להמשיך ולפעול להגדלה עקבית ורצופה של ההיצע".

סגן שר האוצר הרב יצחק כהן אמר כי: "לדחוק את האוכלוסיה הוותיקה ומצב זה יוצר מתחים מיותרים בערים עם אוכלוסיות מעורבות. המצב האידיאלי הוא תכנון ושיווק יחידות דיור ייעודיות עבור המגזר החרדי שיאפשרו את ארגון החיים הקהילתיים הנחוצים לאוכלוסיה זו ולהעדיף ככל האפשר פתרונות ממשלתיים יזומים. ההערכה מדברת על צורך של קרוב ל200,000 יחידות דיור בשני העשורים הקרובים"

מנכ"ל משרד השיכון והבינוי בני דרייפוס הזהיר משיווק קרקעות המתפרסמות במגזר החרדי ואמר "צריך להיזהר ממכרזים שאינם בתוקף. לא צריכים להתפתות אחרי כל מודעה בבית כנסת. זוגות צעירים משחקים עם הכסף שאין להם".

יושב ראש מטה הדיור הלאומי זאב ביילסקי שיבח את שלוחי הציבור החרדים ואמר "יש לכם הנהגה פוליטית מצוינת, אין שבוע שבו אני לא מקבל טלפון בנושא הדיור מליצמן או מגפני". הוועידה אירחה בכירים רבים נוספים מתעשיית הנדל"ן ובכירים ממשרדי הממשלה והמשק ביניהם יו"ר הסוכנות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *