מאחורי הספין: דגל רוצה להלחיץ את את אגודה במו"מ

אחרי הפרסום אתמול בערוץ 2 של עמית סגל והבוקר בכותרת הראשית של העיתון 'משפחה', על יוזמת גדולי ישראל לריצה משותפת בין ש"ס ליהדות התורה, מתברר המניע הנסתר מאחורי הספין המתוקשר

אחרי הפרסום אתמול בערוץ 2 של עמית סגל והבוקר בכותרת הראשית של העיתון 'משפחה', על יוזמת גדולי ישראל לריצה משותפת בין ש"ס ליהדות התורה, מתברר המניע הנסתר מאחורי הספין המתוקשר.

גורמים המעורים במהלך מודים בשיחה ל'אקטואליק' כי העיקרון מאחורי הספין הוא להקפיץ את דגל לעמדה גבוהה במו"מ מול אגודה. לדברי אותו גורם, ברגע שאגודה יידחקו לשוליים הם יפחדו להמר על כל הקופה ויעדיפו לוותר לדגל במשא ומתן בין הצדדים על חלוקת המקומות בכנסת. על פי הידוע, דגל העלתה את רף הדרישות ותובעת את מקומות 2- 4 5-6 ברשימת יהדות התורה.

הבוקר התפרסם בפרסום ראשון בגלי צה"ל כי נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, מרן חכם שלום כהן שליט"א מתנגד בנחרצות לאפשרות של רשימה משותפת לש"ס וליהדות התורה.

בשיחה עם תלמידיו צוטט כשאמר: "אנחנו לא זקוקים לאף אחד. ש"ס לא צריכה שום חיבורים".

העיתונאי יאיר אורביטו דיווח בגל"צ כי האפשרות לאיחוד שורות עלתה בפני חכם שלום כהן כבר לפני כמה חודשים והוא מיהר להתנגד אליה בביטול.

מביתו של חכם שלום כהן ומש"ס לא נמסרה תגובה.

יצוין כי גם בעיתון משפחה צוטט השר דרעי כחושש מהחיבור בין המפלגות שיאבד את הזהות המזרחית של ש"ס, ובכך ש"ס למעשה תחדל להתקיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *