מאחורי הקלעים בב"ב: הלילה הגורלי וההברקה שמנעה אסון בהלווית שר התורה. צפו

שעתיים לפני שעת השין מצליחים להגיע שלושה טכנאים של בזק לחדר הקטנטן – בקושי מטר על מטר – שהוסב לקונטרול. בחוץ מסביב דחוסים אלפי אנשים, והחבר'ה האלה, עם קרטונים גדולים על הידיים וארגזי כלים, איכשהו הצליחו לעבור דרך ההמון.

הדאגה במשטרה שמסע ההלוויה שכמיליון איש צפויים להשתתף בו יעבור ללא אסון של נפגעים בנפש חלילה, העסיקה את טובי המוחות במשטרה על כלל קציניה, ואת עיריית בני ברק, עד שנמצא הפתרון המדהים שחסך הרבה בלגן ועגמת נפש.

לפני הדיווח באן12 כותב כך העיתונאי יוגב כרמל בלשונו הציורית: "בלילה הגורלי ההוא, שעות לא רבות לפני הלוויה, נהגה הרעיון שמנע אסון. זהו מעשה בהולצמן מהמחסומים, טברסקי מהמצלמות, בוקשפן מהמסכים, רובינשטיין מהרמקולים ופרידמן מהתיאומים שהיו מסובין בבני ברק והיו מספרין בסידורי ביטחון כל אותו הלילה, עד שהגיעו להחלטה להציב בכל רחבי העיר מסכי ענק. וזה תקדים. מעולם לא הוצבו מסכים בלוויה חרדית, ואולי בלוויה בכלל, כאילו מדובר בהופעת ענק או משחק כדורגל. בהתארגנות מהירה, בזמן שיא, הותקנו בלילה ההוא 18 מסכים שפוזרו מסביב לאזור בית הרב, אך במרחק משמעותי ממנו".

הבעיה שעולה מיד היא מחסור בתשתית שתאפשר את המבצע הזה. כבר בשעה מוקדמת של הערב נוצר קשר עם בזק, אבל זו מבוששת לתת תשובות ועל השולחן עולה רעיון להשתמש בחיבורי האינטרנט הפרטיים של התושבים כדי להעביר את שידור ההלוויה אל המסכים – לדפוק לאנשים בדלת ולבקש קצת אינטרנט. אבל זו בכל זאת בני ברק, חיבור אינטרנט הוא לא עניין מאוד נפוץ, וודאי שלא סיבים אופטיים שהעיר סובלת ממחסור בהם.

"טברסקי מהמצלמות", הוא יחיאל טברסקי, יוצא לסייר בשטח. טברסקי הוא בעלים של חברה גדולה במגזר להעברת שידורים חיים על גבי האינטרנט ועליו הוטלה המשימה לאפשר את השידור שיוקרן על המסכים.

כמה שעות לפני תחילת ההלוויה כבר מתחיל שטף אינסופי של טלפונים מכל העולם של כאלה המעוניינים לצפות באירוע ומבקשים לינק. רק שבינתיים צצות עוד ועוד תקלות טכניות שמעיבות על הסיטואציה – דבר די מתבקש לנוכח המהירות שבה כל העסק התארגן. בין היתר מתברר הקושי באיתור חיבור יציב לאינטרנט. בבית הרב דווקא קיים חיבור לרשת, אבל לא יציב מספיק, ואנשי בזק מוזעקים לטפל במכשול.

שעתיים לפני שעת השין מצליחים להגיע שלושה טכנאים של בזק לחדר הקטנטן – בקושי מטר על מטר – שהוסב לקונטרול. בחוץ מסביב דחוסים אלפי אנשים, והחבר'ה האלה, עם קרטונים גדולים על הידיים וארגזי כלים, איכשהו הצליחו לעבור דרך ההמון.

בזמן שמתכנסים למעלה בני משפחת הרב, שלו כמה מאות צאצאים, בקומה למטה, לא מצליחים החבר'ה של בזק לדגדג לראוטר העקשן את הקצה של האנטנה.

במקור הם היו שניים, אלא שבדרך נתקל בהם אשר, טכנאי בזק בעצמו, ירא שמיים שהיה אחד מהאלפים שהתקבצו ברחובות מסביב לבית והחליט להצטרף ולסייע. בתמורה אשר בעל רוח ההתנדבות חטף בדרך מרפקייה מאחד השוטרים והגיע לבית הרב עם שפה מדממת – העיקר שיהיה שידור.

חלק מהתקלות עוד לא תוקנו. שני הטכנאים ואשר המדמם מחברים את הציוד שלהם, אבל הראוטר מסרב להשתתף במאמץ ונמנע מלהתחבר. מדד הלחץ בשיא. טברסקי עסוק בפניות שלא מפסיקות להגיע ומאציל סמכויות – עוזר אחד מטפל במיילים והשני בווטסאפים.

בזמן שמתכנסים למעלה בני משפחת הרב, שלו כמה מאות צאצאים, בקומה למטה, לא מצליחים החבר'ה של בזק לדגדג לראוטר העקשן את הקצה של האנטנה. א-גרוייסע ברוך", עד שבסוף לאחר עבודה ומאמצים אדירים זה הסתדר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *