מבהיל: המוטציה הבריטית כבר בישראל

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודה בישיבת הקבינט כי 4 מקרים של המוטציה הבריטית התגלו בישראל. 3 מהם מאנשים ששבו מאנגליה, ונמצאים במלונית

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודה בישיבת הקבינט כי 4 מקרים של המוטציה הבריטית התגלו בישראל. 3 מהם מאנשים ששבו מאנגליה, ונמצאים במלונית. עדיין לא ברור האם המוטציה מסתובבת ברחבי ישראל, וזאת ידעו כבר בימים הקרובים.

ברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים שסגרנו את השמיים מבריטניה ומיתר העולם", אמר ראש הממשלה נתניהו בהתייחסו לחדשות על הגעת המוטציה לארץ. "ברור מאליו שהחלטנו נכון לחייב ישראלים שהיו באנגליה ובמדינות הנגועות להיכנס למלוניות", הוסיף ראש הממשלה.

החדשות הטובות הן, לפחות על סמך הערכות של החברות שמספקות את החיסונים, שהחיסונים הללו בסבירות גבוהה – אבל לא מוחלטת – מטפלים בנגיף", אמר נתניהו. "את זה נדע רק בעוד כמה ימים, אין לנו ביטחון שכך יהיה – אבל ההסתברות היא שכך יהיה. אנחנו צריכים להמתין כדי לדעת את זה אבל זה לא משנה כי זה רק מחזק את מה שאנחנו דנים בו כרגע, דהיינו – לקדם מהר מאוד את החיסונים שלנו שהם

ראש הממשלה התייחס למוטציה החדשה שהתגלתה בבריטניה: “אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה. ההתייעצות הזאת נדרשה בעקבות ההודעה הבריטית על מוטציה חדשה של קורונה. הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ”לים בראשות המל”ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו.

נתניהו ציין כי כרגע אין כל אינדיקציה שהחיסון לא מתגבר על המוטציה החדשה. הוא כן מתגבר. "כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים. אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים. אנחנו נדון בקבינט במניעת כניסת זרים לישראל מבריטניה וממספר מדינות נוספות בהן דווח על על תופעת הזן החדש עד להבהרת המצב."

כמו כן, דרש ראש הממשלה לעצור את כל הטיסות באופן מיידי, ושכל החוזרים ייכנסו לבידוד.

בתוך כך, על רקע התפתחות המוטציה בנגיף הקורונה במספר מדינות ועד לקבלת מידע מלא וגיבוש מדיניות, הנחה שר הביטחון בני גנץ את עוזר השר להתגוננות במשרד הביטחון וצה"ל באמצעות פיקוד העורף להיערך להפעלה מלוניות קורונה לטובת השבים ממדינות אלו בתוך 24 שעות מרגע קבלת ההחלטה בקבינט הקורונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *